Jäklar vad trött man kan va! Kom just ur duschen och nu skulle jag bara vilja sova..
Blev ingen bio igår. Jont sade att försäljarna var noggrann med åldersgränsen, det vill säga 18 men vi tänkte vi skulle prova ändå. Med vår tur så fick vi ju inte gå in..
Tur i oturen talade jag med Victoria efteråt och hon sade att filmen var skit, så blev man ju åtminstone på lite bättre humör! :)
Fast när man tänker efter är det sjukt noggrannt här i Finland, onödiga lagar på ALLT! Om man jämför med Puerto rico, där VILLE de att man tillexempel skulle köpa alkohol fast man var underårig, här är det ju jävligt tarkat med det. Likaså med bion, i PR skulle man hur lätt som helst sluppit in, men här funkar det tydligen inte. Alla vet ju ändå att ungdomar dricker, varför får man inte köpa själv då? Alla vet att ungdomar tittar filmer som det är åldersgräns 18 på, så varför vara så jävlig? Men det är ju klart, det finns ju även lagar här som är bra som inte fanns där.
Men lagar i måttlig mängd skulle jag säga!
Ikväll vet jag inte vad det blir att göra, skall nu åtminstone börja med att göra mig klar. Sen blir det vell att åka ut med Nicke. Kanske Johanna & Dennis kommer med ut eftersom N lånar D's bil.. Får vell se!
Men nu mat!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar