fredag 31 juli 2009

Första riktiga lediga dag

Hmpf.. Arbeta sist dajin igår, fast an vort nalete väl lang men stjitesamm fö nu har ja nu liedit resten åav såmarloave, härlit!
Idag väjt ja itt rektit än kva ja ska jier, men åtminstone ska ja nu va me gullenicke bara han slutar arbet :) Fundiera om vi sku ha fari ti Tuuri e kvarv, men he beror ju påa me hede bränsle tå ;/ Annårs var e funu no bara in niesby-kväll!

onsdag 29 juli 2009

Mys

He je e tag sedan ja skräiv sist nu ijen.. Men he ha vuri så mytchy arbetas på sistone så man ha itt rektit årka/hienda!
Häljen vort nu mysi å lugn, förutom att ja arbeta på sånda som dock va bra ettsom man fåar så jvl bra lyön tå ;D På fridain tjuörd vi nu bäre runt i niesby i hede härliga räjne, sedan mot säjnon for vi (Nicke å jag) ti Tjärlax å åat kräftår å skåda film (i taket lyser stjärnorna).. Hadd lieng fundiera på att ja sku ha vela sitt an å tå hadd ju Alex ladda nier an så ja fieg låan an :) Å på lörda for vi ti Mike åp kräftstjiva, gott!
I måandast arbeta ja tärt naon gang åp baketmiddain. Åp kvieldin for Nicke, jag, Mia, Miika, Emma å Mike å grilla ti vargbärje.. Sedan häjm å skåad in skräckis, som råka va nalete heemsk (; Igår vort e jobb å, sedan vela Jennifer att ja sku join henar i Niesby så for tit åp vespin tå..
Men nu gått ja avslut hitche fö Nicke je just shenn så ska vi far å siiem :)

torsdag 23 juli 2009

Ensam i Tjärlax

Sitär i Tjärlax fö me sjölv ja nu.. Nicke sku bord va häjm från arbete ett nalete mäjr än in tim, så täfö gått ja ju fördröj tidin åp tv å datårin så lieng. Igår vort e fiskning me Mia Miika å Nicke men itt in enda fisk vela napp, tråk! :(
Imåråst tå ja vackna börja ja fundier på hur mytchy pengar ja ejentligen har intjena, å tå kom ja underfunn mie att ja itt kan ha na rektit mytchy ettsom ja ha täji ut så mytchy lyön i förskått, så hiedanefter kommer ja ti gått föschyök arbet mäjr än kva ja ha jort hittills.. Om e nu var na åav a tå je ju än aron sak ;D
Men nu ska ja fortsätt å spendier tid på tv!

onsdag 22 juli 2009

Sjukling

Nää, itt sjuk! Igår furi ja jieg å ligg så mett ja fiebär å såklaart hadd man ju stiegring.. Å än i myön/dag har ja he! Å ja som hadd så mytchy planär fö idag! Meen no kan ja vell jenomfyör di föhe.. Ja slapp nu helst arbet fast e va nära att ja itt sku fåa.. Å imr sku ja bord få slipp a å fö kusin kona no arbet tå :) Nu je ja hongrååt!

tisdag 21 juli 2009

Shopping

Vort shoppingdag me syöt idag, elå först arbeta ja ti två åså for vi ti Vasa baket :) Hitta nu fyra stycken linnär å in blus.
Imr var e jobb ijen, men ja fråga just kusin om on vela arbet på torsda så ja halder tuman så ja foar va nalete liedit, sku va schyönt he så! Häljen je oklart än, men var vell no antagligen ti ta naa, men kvann väjt ja itt. Antingen blues elå na anna onyödit ;)
Men nu tv än liten stånd tror ja.. Natt!

Jag älskar Niclas

torsdag 9 juli 2009

Regnig torsdag

Mmmh.. Om man endå sku ha stieda rum, än bra tining i handen, än massa underbara bildär åp systis som man sku ha kona redigier om å än nylaga stjiv så sku hitche mysiga vedre kaansche pass mieg idag! Men tyvärr je ja itt i han situationin nu, å stied sku ja itt årk ettsom ja arbeta 9,15 h idag.. Istl sku ja konn tänk me ti far ut än stånd, fast endå itt fö ja sku behyöv kvil opp framfö tv elå na, känns sålis! Men ja fåar så läjdon ja tå.
Nä fåar si hur e var men lognt ska ja nu tag a! Hejps

tisdag 7 juli 2009

Syödän

Di ha börja fundier åp syödän shär häjm nier mieg nu, elå vi ha no fundiera på a än ganska laang stånd men bara såde smått men nu fundierar vi på rektit tror ja ;D Å om vi far så far vi i augusti-september.. Mallorca elå Grekland var e!! Ifall e itt var syödän var e funu hede hurtigrutten elå kva e häjtär, men tå väjt itt ja om ja vill fuli mie så vetcha di heldran far ti syödän tå bäre så ja ska fuli mie :D Men vi fåar vell sii..
Jobba lik lieng idag som igår, jieg no häilt bra förutom att ja fieg na närvsammanbrått åav diskase ti sist! Baket ja sluta ha ja bäre snåssa påa na shär häjm å rädd opp na kliedär som ha vuri utslängd runt halva gålve. Å nu sku ja vill lag än stjiv! Men limewire funkar itt som vanlit ;s Men snart e de maat å sedan kmr Nicke ett me så nu ska ja avslut :) Nää sidu nu funka limewire! :D

Eminem - beautiful
Linkin Park - new divide

The Black Eyes Peas - let the beat rock
Lorentz & M.Sakarias - baby!
Redrama - rise
Elize - hot stuff
Gossip - heavy cross
Wiz Khalifa - say yeah
Laurent wolf - no stress

måndag 6 juli 2009

Sånt e livet

Vääldit lieng sedan ja ha skriva na shenn nu, men tå man äin gang kmr ur "bloggbanon" je e svårt ti ta se in ijen.. Nåja, mytchy som ha hend uvi han tidin ja itt ha skriva, både negativa å positiva händelser, fast täj negativa viegär mäjr än täjden positiva. Tyvärr! Kan va ien åav orsakän ti att ja itt ha årka skriv na.
Nåja, fundiera ti ta ny start, åtminstone i långsam fart. Som ja bruk hyör i Nickeas bilin "skynda långsamt".
Tomatkarnevalin je nu uvi, vort funu än nalete undeli häli.. Vissa stunder kona no va häilt bra medan vissa va häilt rett opp åt helvite. Men karnevalin je nu he förgångna nu, å niesta häli jellär vell antagligen fagäröjän.
Ha nu arbeta idag, 8 å in halv tim.. fast ja tyckt e jieg rett snabbt föhe. Å kvieldin ha ja spendiera me Nicke, Much, Andrie å hede mäjtspyö som ha vari nalete mytchy nyttja på sistone ;D
Men nu ska ja försyök ga å ligg! Gonatt

Bloggintresserade