lördag 30 april 2011

Glada vappen

Är fixad & klar inför kvällens oplanerade händelser. Men jag hoppas att det blir bra ändå!
Skall snart åka upp med Ronny till Näsby, i jenkare! ;) Bara de får lamporna att funka som de ska nu..
Imorgon blir det troligen att sitta med i jenkar-paraden också! Beror ju förståss på hur dålig jag är när jag vaknar.

Men har en trevlig valborgsmässoafton! :)

fredag 29 april 2011

Fredag & shopping

Har spenderat hela min dag i Björneborg med kusin Michelle & mina två mostror.
Dessa plagg blev jag nöjd ägare till -






Fanns egentligen mycket jag skulle ha velat ha, men mina pengar räckte inte till!
Men nu skall jag göra mig klar..

torsdag 28 april 2011

Stääädning

ÄNTLIGEN har vi börjat få jordgubbar i våra växthus! Så snart kan jag äta precis hur mycket jordgubbar jag vill! Då kanske det blir lättare att sluta med sötsaker också vilket är ett stort plus!

Min dag har gått ut på att bygga och städa rummet! Så nu är mitt rum back:







Lade in lite extra/onödiga bilder! Brukar alltid vara nyfiken på hur det ser ut hos andra så inredningsbilder brukar uppskattas av åtminstone mig.

Ikväll blir det att åka på "kaffe" med Emma! Börjar bli en evighet sen sist så det ska bli kul! :)
Men nu skall jag gå och äta bakad potatis och sen fixa till mig lite.

tisdag 26 april 2011

Tillbaka till värkligheten

Har just tittat den här! Ganska sjuk film..
Så nu skall jag ladda ner några till och medan jag väntar skall jag kolla något oth-avsnitt.
Och orsaken till att jag kör film-maraton på vår första skoldag efter påsklovet är att vår lärare råkar vara sjuk. Så min skoldag har endast bestått av en matrast! (y)

torsdag 21 april 2011

Ny!

Nu har jag äntligen mina fransar tillbaka!

Håret blev nog bra, fast det röda syns i princip inte alls!
Började dagen med att bara ligga och dra mig, sen kollade jag några oth-avsnitt, städade rummet, gjorde mig klar och målade naglarna!

Och glad blev jag idag! Min kära mor har köpt hem massor av chokladägg idag också, så nu blir det att synda över helgen! :) Haha!

Men nu skall jag gå på mat, sen åka ut på vespet med M! Hade planerat att åka och till fotoquick men jag tror inte jag kommer att hinna..

onsdag 20 april 2011

Reeegn

Kom just från en supervarm dusch & bastu! Otroligt skönt efter en heldag i regnet..
Och nu har vi fått påsklov, vilket jag måste fira med ett par oth-avsnitt! :) Skall bli så skönt att få lägga sig ner en stund!
Senare ikväll blir det att leka frisör igen, fast denna gång åt Emilia! :) Sen skall hon också färga mitt hår.. Tror det blir svart med rött under! Får se då, brukar inte bli som jag vill den där röda färgen!

tisdag 19 april 2011

Sallaaaad

Har just precis lagar kvällens middag åt mig själv! :) Skink-makaronsallad med bl.a. salladsblad, majs, oliver, äpplen, tomater och gräddfil & kryddor.
Senare ikväll blir det troligen att leka frisör!
Men först något oth avsnitt! Har blivit sådär otroligt spännande nu igen! ;)

måndag 18 april 2011

:)))

Gårdagen spenderades på vespdejt med Saradara! :) Var bl.a. till gottigott och åt!
Senare på kvällen spenderades tid med Emilia & Mikaela, vilket jag troligen kommer att göra ikväll också.. Åtminstone med E!
Och något annat "intressant" har jag inte att tala om för er just nu.

lördag 16 april 2011

Soligt värre

For hem från Tjöck ca. 12-tiden.. Då jag kom hem blev det att duscha och göra sig klar för att åka på 80-års kalas och fira mormor! :)
Nu skall jag snart fixa mig lite till och sen leta party!!

fredag 15 april 2011

Tjöckööö


Har gått otroligt snabbt den här skoldagen! (y) På matrasten for jag till gottigott på mat med Mia, Much, Jessica och Emilia och efteråt kom Mikaela på besök till hallen också, så hjälpte hon till lite! (A) Ikväll blir det att ta vespet till Tjöck med M, skall även spendera natten där! :) Får se då.. Typiskt att Jessica skall bort då vi en gång är i K-stad.. Hmpf.
Men först skall jag ta vespet upp till Näsby och åka ut på något ärende. Så nu måste jag göra mig klar!
Ha en trevlig helg!

torsdag 14 april 2011

Mm :)

Matematikprovet sket sig totalt! Och någon lust att skriva om det senare har jag verkligen inte.. Så man får bara hoppas att läraren ger mig några extra poäng! :D
Förutom matte-besvikelsen är det en riktig happy-day idag! SOOOL! <3
Får se vad det blir att hitta på ikväll, vespan fungerar nu åtminstone så kanske det blir någon tur!

tisdag 12 april 2011

Vespet

Var ut på vespa igår för första gången i år, dock körde jag inte själv utan jag satt på! ;) Försökte även få min egen vespa att funka igår! Den blev sönderplockad och tanken var full av rost! (y) Men N spolade ur den med högtryckstvätten och lämnade den över natten att dra i sig bensin så ikväll kanske den är i skick! :)

Tog ledigt idag eftersom vår lärare skall på någon kurs.. Vad är meningen med att man skall befinna sig i skolan utan lärare?! Så det fick va.. Mycket skönare att bara slöa! :D Även fast jag egentligen skall behöva börja öva på matteprov! :/
Ja har verkligen ingen motivation!!

söndag 10 april 2011

-

Fyfaaaan för den här dagen! Måste vara en evighet sen sist jag varit så här dålig! Om det känns som nu tror jag nog inte det har gått om tills imorgon! (y) FYFYFYFYFY! Tror ja skall bli nykterist!
Ända bra med dagen var JP-maten! Synd att jag inte blev mätt.. Nä tror jag snart begraver mig under täcket!!

torsdag 7 april 2011

God morgoon

Kände för att blogga så här just före skolan idag! För jag hinner ändå inte efter skolan.. För då skall Emilia & jag åka till solariet eftersom det inte fanns några lediga tider i onsdags! Efteråt åker jag hem och fixar mig snabbt och åker iväg till Vasa på bio med Emilia, Kristian & Nicke. (Sanctum 3D). Men nu måste jag nog åka så jag inte kommer för sent till skolan! Har arbetsdag idag (som vi har haft nu alla dagar de två senaste veckorna) och jag & Jessica får vara ensamma i hallen! Sköönt! :D

Neeew

Ett jättebra spray! Håret blir varken vått eller tungt. Sätter sig lite som en hjälm!
Dock är den ju inte så riktigt billig..

onsdag 6 april 2011

HAAHAA!!

Kvällens planer:

- Emilia & Mikaela <3
- En promenad
- Solariet
- Grey's anatomy

tisdag 5 april 2011

Jaaao

Kom just precis hem! Hade planerat att gå och lägga mig lite tidigare ikväll, men ja tror inte det kommer att lyckas eftersom oth lockar mig väldigt mycket just nu. Men när gör det inte? Har varit i lägenheten ikväll och gjort tacopaj, första gången för mig! :D Blev nog helt okej, men bottnen tror ja inte blev riktigt färdig.
Annat märkvärdigt har inte hänt idag, förutom att jag för typ hundrade gången har konstaterat att jag inte alls gillar min kära lärare! Yeeyee.

måndag 4 april 2011

Promenadooo

Har spenderat dagen/kvällen med en ur-trist skoldag, med att kolla in grejer (mest kläder) från min mammas tid, sånt som hon bland annat skall slänga som har legat och skräpat i över 20 år. Rätt intressant! :D Och så har jag varit på en långpromenad med Mikaela, väldigt behövligt, så fick man tala ut lite också! Det är nog något av det bästa med promenader!
Nu skall jag knäppa igång ett oth-avsnitt och sjunka ner i sängen! :)

lördag 2 april 2011

Muliiii

Hmm.. Shit vad man är trött idag. En lördag kan tydligen bli fort förstörd pga. dåligt väder! Har egentligen inte gjort något alls idag hittills.
Skall väll snart börja fixa mig, får se då vad det blir ikväll!

fredag 1 april 2011

Helg igen!

ÄÄNTLIGEN FREDAG!!
Fast veckan har faktiskt gått rätt fort.. Bra det! Så är sommaren närmare :) Men den är nog lite konstig den här våren, förra året kunde man köra vespa till & från skolan den här tiden på året, det var ju nästan inte ens kallt då. I år snöar det just nu! (y) Men bara solen skiner några dagar nu skall jag nog kunna ta någon tur!
Men nu skall jag göra mig klar så jag slipper göra det senare. Blir
väll troligen någon middag ikväll!

Kollade just igenom mina gamla bilder som jag har på usb-stickan, tar en tid om man skall kolla igenom allihopa. Bland annat dessa hittade jag -

Det första är något vi skrev en kväll när Much och Lina var här på filmkväll. Hade väll troligen lite att göra :D Fina tider!
På dom andra är jag bara lite avundsjuk på mig själv, (en Sverigeresa & före konfirmation). Mitt hår ser så.. annorlunda ut! Jag tror jag har blivit lite tunnhårig på sista tiden (?) Förståss, man hade ju håret ganska tuperat, men ändå!

Bloggintresserade