tisdag 31 mars 2009

Ju större motstånd vi stöter på, desto mer energi utvecklar vi för att ta oss igenom


Nu har jag värkligen supertråkit! Vad skall man egentligen göra när man är sjuk? Man sitter ju mest bara framför tv:n eller datorn, och rastlös blir man. Har försökt fixa till min blogg en ganska lång stund nu, men det är nog för invecklat för mig. Jag skulle vilja ha musik som börjar spela när någon besöker min blogg, men jag vet varken om det går att göra något sådant på den här bloggen eller hur man skall göra det isfl. Försökte också på att göra ett bildspel, men det blev inget av det heller i slutändan. Så här annars saknar jag Nicke nu, det känns som det är så länge sen jag såg honom sist fastän det faktist var i söndags. Om jag åker till skolan imr måste ja få vara med honom sen.. Men nu skall jag röra på mig så att jag inte fastnar vid datorn hela dagen.
Tjao!


Feber & förkylning

Har vart sjuk nu ända sen i lördas. Ja har haft feber, ont i halsen, en grym hosta och så har jag vart väldigt snorig. I går hade jag faktist inte alls någon feber, men såklart har man ju fått tillbaks febern nu i dag! Gaah! Men egentligen e de bara skönt, man slipper ju skolan och man får ju sova länge på morgonen. Det kan hända jag lämnar hemma imorgon också, för då har vi en riktig skitdag i skolan. Men det är ju faktist första april då så på ett sätt skulle det ju vara roligt att vara i skolan!
En viss Sofie har nu tappat bort sin moppebok och skulle behöva den nu, men nej, den är ju spårlöst försvunnen. Får vell ödsla tid framför tv:n då istället och smaska i mig några vindruvor.

måndag 30 mars 2009

Ny bloggare

En fråga man kan ställa sig är hur man egentligen skall börja sin blogg?
Och eftersom jag inte har någon aning tänker jag heller inte skriva mera än att mitt namn är Sofie och att jag är bosatt i Finland. Resten kan man nog luska ut om man värkligen följer med i min blogg!

Bloggintresserade