måndag 31 januari 2011

Ännu en gång

Kom just hem från skolan. Har haft en full dag, och jag kan inte finna något annat ord att beskriva dagen med än TRÅKIGT! Man har rätt tråkigt i gymnasiet joo.. Tur man nu åtminstone har en nära vän med sig!

I lördast blev det ju födelsedagsfest hos Elin då, som jag nämnt tidigare. Blev nog en riktigt bra kväll, även fast jag blev dålig rätt fort. Men man lär sig av sina misstag, festa aldrig på tom mage! Men så blir det när man är stressad.
Igår blev det bara att hänga framför tv:n mest hela dagen. M & J kom också över till legenheten och sällskapade en stund.

Senare blev det revyn med brudarna! :)

Har blivit lite smått förälskad..
Synd att det är allt för stora fälgar enligt dom som tror dom kan! :)

lördag 29 januari 2011

-

Kom just ur duschen.. Har tillbringat dagen med Patrik & Nicke. Har varit till Seinäjoki efter någon grej till N's bil. Skall just börja göra mig klar, Victoria kommer vell snart hit också.
Sen blir det att fira! :)
STORT GRATTIS TILL ELIN! :)

fredag 28 januari 2011

Äntligen

.. helg! Fast den här skolveckan har gått ganska snabbt! :)
Slutade 20 över 1 idag, som alla andra fredagar. Gjorde finska tv-analysen så fort jag kom hem.. Bara för att få den undan. Hatar när man måste tänka på läxorna på söndagarna, då man redan bruka ha lite smått ångest. Efter läxan blev det lite städning..
Ikväll blir det vell antagligen lungt, men imr fyller världens bästa Elin 18 år! ;) Så då blir det paaarty hos henne tills hon och de andra myndiga åker till baren! Jävla skit, det är ju så länge kvar tills man själv får åka dit. Meen blir vell kanske att ha chaffis då efteråt istället.
Men nu är det mat som gäller. Kom att tänka på att jag ALLTID råkar skriva mina inlägg just före maten ;D

tisdag 25 januari 2011

En solig vinterdag

Fick ha ledigt idag från skolan. Det var frivilligt om man ville följa med och se på framtida skolor till Vasa, så bestämde mig att vara hemma istället och sova ut. Och skönt var det! ;) Orkar inte engagera mig i framtiden nu, även fast det kanske skulle vara ett stort plus. Tiden går ju trots allt ganska fort.

Något som gjorde denna dag ännu bättre var att solen lyste hela dagen! Därför passade jag på att gå ut och knäppa några vinterbilder. Man fick ju riktiga sommarkänslor! :D Hahha! Nä men det märks bra hur ens humör kan regleras efter vilket väder det är.

Ikväll blir det mat hos farmor, resten av kvällen är ännu oplanerad.

måndag 24 januari 2011

Måndaaag

Fullt schema hela skoldagen! Måndagar & torsdagar är nog de tyngsta dagarna i veckan. Eftersom det inte har hänt något märkvärt idag tänkte jag berätta "kort" om helgen.

I fredast var det bara lungt, Victoria kom ut med mig o. Nicke. Sen joinade vi Danne o. Johanna. Runnade bara på som vanligt.. Och jaa, ibland blir man nog jävligt arg på de som skall hålla vägarna i skick. Till på köpet om man sitter i en 740 och med en viss typ bakom ratten! :D

Nåja, lördast bar det av till Vasa på bio, "The tourist". Var en ganska bra film med HELT OVÄNTAT slut! Gick sen till Mc Donalds och åt chickennuggets. När vi skulle åka hem kom vi på att vi skulle åka till hamnen och leta uteliggare från kloakerna! ;D Sen blev det bara mer.. Bl.a. fängelset, roparnäs, något hem för sjuka typer & betongstation (y) Lite sightseeing in Vasa skadar vell inte.

Gårdagen blev som alla andra söndagar, redbull och casapizza även fast jag ville ha J&P-mat! Men när är man inte för sent ut?

Och just i detta ögonblick, drömmer jag om denna underbara plats! MÅSTE verkligen åka till
södern i år igen! Tänk så kul man skulle ha där med världens bästa brudar! ;)

onsdag 19 januari 2011

Kort skoldag

Fick sluta tidigare idag, redan kvart över 11! :) Så det var ju skönt.. När vi slutade gick Elin & jag och åt, efteråt for jag hem. Då ja kom hem for jag med pappa och tittade på dödsolyckan som inträffade imorse. Såg en lastbil som låg tvärs över diket men ingen personbil. Har hänt rätt många olyckor just här på riksåttan ungefär vid mig den senaste tiden.
Vet inte vad jag skall göra nu.. Har ingen lust med att sova, inte heller någon lust me läxorna. Skulle behöva städa rummet också vilket jag inte heller skulle orka med just nu. Fransk manikyr har jag tänkt göra flera dagar nu, men har aldrig blivit av. Kanske man tar sig tid idag.. Har aldrig lagat fransk manikyr förut men fick en box med allt som behövs tills jag fyllde år så man skulle ju nog behöva pröva.
Kvällen är också oplanerad än så länge..

måndag 17 januari 2011

Måndaaag

Har haft ett litet uppehåll fråg bloggningen nu ett tag.. Har varken haft tid eller lust. "Be careful what you wish for", eller hur var det? Läxor i mängd och massor har man! Men börjar vell nog komma in i rutinerna lite för var dag känns det som.
Håller som bäst på med att fixa till kvällens middag.. Sen skall jag möjligen öva lite till förhöret i finska som vi har imorgon, om jag inte tar det före jag går och lägger mig. Sen skall jag vell nog försöka komma ut och vara lite social ikväll också.
Men nu måste jag gå före min mat kokar över!

onsdag 12 januari 2011

Hopes

Det händer ju inget märkvärdigt längre! Livet känns såå tråkigt just nu.. Tror nog det blir att börja på med någon form av aktivitet för att göra livet liite intressantare snart (så fort som möjligt), men då är frågan - Vilken aktivitet? Måste nog bli någon ändring! Men det är ju såklart på grund av årstiden som allt känns så tråkigt. På sommaren finns det alltid något att sysselsätta sig med! Om inte är det bara skönt att vaa då också.
Men från en sak till en annan.. Matematikprovet som jag hade så ångest över tyckte jag gick bättre än förväntat. Har ju förståss inte fått ut det ännu men jag känner det på mig! Så det är nu åtminstone en bra händelse. Skulle nog bli vääldigt lessen i ögat om jag inte skulle få godkänt nu när jag har så stora förhoppningar.
.. Och från en annan sak till en tredje. Vad fan skall man göra ikväll? Jag tror det hör till att vara LITE stressad, då behöver man inte känna denna tomma känsla! Då behöver man inte vara rastlös utan alltid ha något att pyssla på med. Men då är det ju skillnad på det där att vara lite stressad och mycket stressad också. Skall vell egentligen inte borda önska mig stress, det är vell just vad jag kommer att få väldigt mycket av de 6 kommande veckorna! ;o
Ååå blir så arg! Jag har ju alltid varit en människa som alltid måste få ha något att vänta på! Vad väntar ja på nu? Helgen? Sommaren som är hundra år framåt? Ett sportlov som säkert kommer bli ett lika enformigt lov som jullovet? Snälla någon, ge mig något att se frammemot så blir jag glad! Eller så också kan någon spola fram tiden till sommaren 2011! ;) .. Eller tibaks till veckan i Puerto Rico!

Provade föresten isadoras graffitinagellack för första gången här om dagen - här är resultatet.

söndag 9 januari 2011

Tråkiga planer

Har lidit av ångest hela dagen! Imorgon blir det "back to school" efter ett sömnrikt, roligt, tråkigt, rastlöst och enformigt jullov och på tisdag är det matematikprov som gäller! Matematiken har aldrig varit så svår som den är just nu.. Har bara morgondagen på mig att läsa nu kvar, vill säga det kommer att bli en helvetes dag imorgon! HATAR att måste spendera en hel dag med provläsning! Det gör mig.. stressad. Tror jag skall slita ner klockan på väggen imorgon för det är ofta den som gör mig så okoncentrerad!
Vet inte hur jag ska kunna somna någon gång ikväll heller. Har dygnet omsvängd så mycket det bara går.. Tur att vi börjar lite senare imorgon åtminstone.
Och nu är det inte så länge kvar till det blir att börja spendera dagarna i gymnasiet heller. Vet inte vad jag skall yttra mig om det denna gång. Var nog helt okej där förra perioden men har verkligen ingen motivation till någon läxläsning & provläsning just nu.

Nä får vell nog försöka leta sig till sängen nu.. Men då är vell antagligen tv:n mycket intressantare.

lördag 8 januari 2011

Lördagskväll

Ska just åka iväg till lappfjärd. Min kära kusin Michelle fyller så vi skall dit en stund och uppvakta henne.
Var till parra igår då, kul var det! Men ett STORT minus över att det snöade! Man blev väldigt våt och håret frös till istappar! (y) Nästa gång blir det parra i sol och vindstilla!
Kände mig även lite hängig hela dagen igår.. Så när jag kom hem från parra mätte jag feber. Det visade sig att jag hade 38, 5 så då blev det att spendera fredagskvällen framför tv:n. Men nu måste jag åka!
Ha en trevlig lördagskväll!

tisdag 4 januari 2011

SLUT!

Minnen från sommaren 2008 & 2009 -












Kärleken är som en duva, håller man den för hårt kvävs den, hållen man den för löst flyger den bort.

Usch vilken natt! Har drömt nästan hela natten från och till + att jag har varit täppt i näsan! Nu är jag så slut så jag skulle kunna sova tills all sjuklighet är över. Känns som jag skulle ha 40 graders feber och då har jag inte ens stegring som jag brukar ha för det mesta!
Dagen tror jag kommer att spenderas med Mikaela.. Bara synd att man känner sig som en handikappad och inte slipper dit man vill! Om man helst skulle ha bil! Men det är ju faktist inte ens ett år tills jag får kortet, bara nästan! (;
Skulle även behöva öva lite på matte idag, lästa två kapitel igår så ja tror jag tar två kapitel idag också.. Om jag fortsätter så kanske allt slutar bra! Men jag tvivlar..

söndag 2 januari 2011

Helgen

Har inte skrivit något på några dar nu..
I torsdas var jag först till Vasa, blev inget långvarigt besök så redan runt 4-tiden var jag hemma. På kvällen for vi till JP på mat. Blev både förrätt & varmrätt!
I fredags hann man inte göra så mycket på dagen.. Men mot kvällen kom en del folk hit så Nicke & jag åt gott med dem och sen for vi till Yttermark lokalen. Kvällen blev jävligt bra.. Synd att jag inte minns så mycket av 12-slaget! Haha! Och mina uggs blev förstörda av allt sliskigt som låg utspillt på golvet och borden, men man får vell skylla sig själv som skall dansa på bord! ;D
Gårdagen blev väldigt lugn. Hade ju tänkt åka ut och ha kul men så blev det inte. Var grymt slut efter nyårsfirandet så det blev att kolla tv nästan hela dagen! Sen på kvällen for vi ut och runnade i Näsby..

Ikväll vet jag inte vad det blir att hitta på. Sov till kl. 15 idag så dit for nu hela dagen!! Men det är vell det lov går ut på? Även fast det är väldigt frustrerande.

Bloggintresserade