söndag 27 december 2009

Juldagarna

Har haft en trevlig födelsedag och julafton. På min födelsedag kom en del av min släkt och uppvaktade mig. Av mamma, pappa och bror fick jag en symaskin, en lite större tavla av en storstad, liisa vitali örhängen, koola anna necessär, koola anna strumpbyxor och en koola anna t-shirt. Så nu blir det att sy en klänning så fort jag har tid! (; Av släkten fick jag schampo, balsam, två st pandoraberlockar, pengar osv. Av Nicke fick jag en avslappnande tigi-hårinpackning av pepparmint, rekomenderar den värkligen. Ett plus till doften och styrkan men ett minus till priset..
På julafton kom farmor, farfar, Kika och Mathias hit på julmat och julklappsöppning. Fick bl.a. en htc hero mobiltelefon med touchscreen, en lederpall, pandoraberlockar, parfym, väska, pengar, presentkort till jim&jill, duntäcke, sänglakan-örngott-sängöverkast, pyjamas, stickad blus, mystofflor, filmer, fotoramar..
På juldagen var jag hos Emma med en del av mina vänner.. Drack och dansade nästan hela kvällen! (;
Igår körde vi bara i Näsby, Mikaela och Jonte var också med.
Idag har Nicke och jag mest legat i sängen och tittat på tv fast just nu är jag hemma. Åt just tortilla och målade naglarna.. Tror jag skall fortsätta måla nu!

tisdag 22 december 2009

Snöoväder

Nu har jag varmt! Har städat mitt rum en sista gång före jag fyller.. Det vill säga i morgon! ;D Har även hunnit duscha, ätit en pizza, klä lite på julgranen och paketera in några julklappar och nu tror ja att jag skall måla naglarna, vita :)
När Nicke har plogat gården klart och städat sitt rum åker jag vell ut med honom en stund tills han åker till Anders och skruvar med bilen.. Så får vi se vad jag hittar på sen.

söndag 20 december 2009

Födelsedagsfest

Vaknade just precis.. Skall egentligen behöva gå och städa till mormor, eftersom jag hade födelsedagsfest där igår :) Men jag tror jag väntar tills Nicke kmr hit så får han städa med mig.. Jennifer tyckte hon fick "spökvibbar" där igår, så tror jag föredrar att ha någon med mig! ;D Annars hade vi vell nog ganska kul där igår, alexandras spelkort blev så mycket använda att de nästan blev förstörda medan vi spelade ölspelet hela kvällen. God mat hade vi också, ungsbakad potatis med räkfyllning och grillbiffar med creme bonjour.. Senare åt "vi" (dom som ännu var i skick) michelles tacopaj! :) Tack för uppvaktningen tjejer!
Funderar starkt på att äta någonting nu också! ;D

onsdag 16 december 2009

Julstädning

Är hemma idag också.. Tyckte det var lika bra då ja ändå hade stegring igår då jag gick och lade mig.
Har julstädat mitt rum idag, så nu är det riktigt fint :) Om jag orkar någon dag nu före jul skall jag göra garderoben klar. Ikväll vet jag inte vad jag skall göra, kanske bara ta det lungt så att stegringen släpper. Men om jag har riktigt mycket energi tror jag att jag skall koka knäck!
"Ensam hemma" är just nerladdad, typ bara 6% kvar men bitcomet krånglar så får se hur länge det egentligen tar..
Nu facebook!

tisdag 15 december 2009

Förkyld

Usch så trist att vara sjuk! Skulle vilja se en riktig äventyrsfilm.. eller julfilm :)
Slog in klapparna idag och jag kom underfund med att det kan vara skitkul när man inte har något annat att göra..
Nu skall jag pröva starta om datorn, och kanske gå och leta efter några gamla, men bra VHS filmer (y) .. om jag orkar!

måndag 14 december 2009

Julshoppa och datorproblem

Har suttit i väntan på en snabbare dator nu i en halvtimme medan jag kollat tv.. Tog ungefär 5 minuter före det hände något när jag tryckte på något. Tror det blev någonting fel när jag laddade ner virusprogrammen, så jag tog just bort dem. Så nu börjar datorn bli som vanlig igen, lika snabb fast ändå skittrög! :)
Efter skolan idag for jag till farmor, satt största delen av kvällen framför tv:n. Runt halv 7 tiden kom Nicke efter mig och Catarina o. jag for till halpa-halli och handlade julklappar.. Mycket utbud i Närpes! (; Hittade en julklapp åt mamma och en åt Ronny.. Så nu är det Nicke och pappa kvar, och kanske varsin till åt M o. R. Tänkte också slå in klapparna ikväll när jag kom hem, men jag hittade inga kartonger.. Mamma skulle ta in några från restaurangen så skall snart gå ner och se om hon glömde det. Brukar oftast vara så! :)
Laddar ner desperate housewives nu, så jag har något att göra imr eftersom jag skall vara hemma när jag är sjuk. Har fått stegring igen fast den här gången är jag även förkyld.

Lite uppdatering över en ganska så lyckad helg.
I fredags var vi bara ut och körde på skogsvägar och fick uppleva nya delar av "Korsnäs" och i lördags var det fest på Lärka's villa.. Var helt kul där ända tills stämningen blev förstörd! På söndag blev det jobb med dubbellön :)

onsdag 9 december 2009

Nerladdning

Håller på att ladda ner en massa program på datorn.. Laddade just ner en nyare version av bitcomet, så nu går det mycket snabbare att ladda ner filmer. Därför laddar jag ner ensam hemma också! Laddar även ner ett program som skall hittar roten till alla datorproblem, reparera osv. Får hoppas datorn blir lite snabbare nu då. Så fort jag har allt klart, skall jag åka till Näsby!

tisdag 8 december 2009

Konstig kulör

Sitter i N's mammas legenhet och väntar att Nicke skall äta klart.. Färgade o. klippte håret idag, blev kort tyckte ja.. Men så länge man har upp håret syns det inte så bra. Slingorna blev lila o. gråblå fast det var meningen det skulle bli rött o. ljust! Fast det svarta blev nog helt bra..
Nu har N ätit klart, så åker vell just upp till Näsby.

måndag 7 december 2009

Frisören

Imorgon blir det lite längre sovmorgon för vi på bygg är lediga! Sune är borta så vi fick en hemuppgift istället som skall vara klar på onsdag.
Har latat mig med en massa filmer hos Nicke ikväll. Var också upp till Näsby ett varv senare. När jag kom hem hade mamma gjort varma smörgåsar, så jag åt och gjorde en del på hemuppgiften.
Imorgon blir det frisören, äntligen! Tror det blir svart eller mörkbrunt med ljusa och röda slingor under. Är också oklart om det blir pannlugg eller inte ännu.
Jo föresten, i januari någon gång skall jag och ett par andra kanske åka upp till Levi ett par dagar och köra slalom/snowboard! :) Har hittat en jättemysig stuga. Hoppas värkligen det blir av, men det tror jag nog eftersom vi funderar på att börja boka snart, bara vi vet hur många vi blir..
Men nu facebook!

söndag 6 december 2009

Bötom

Sitter i N's mammas legenhet just nu.. Har sovit här i natt :)
Igår kväll var Elin ut med oss, vi var till Bötombergen o. tittade och resten av kvällen runnade vi mest i Näsby. Det var solv igår också men det fick jag först veta när det stängde, skulle ha varit kul att åka ut på någon dans!
Snart blir det väll antagligen mat.

lördag 5 december 2009

Vill bara dra ett täcke över mig!

Tror ja har sovit för länge idag, är så jvl trött! Kom just hem, skall snart börja gjöra mig klar.. Men det är så tungt! Körde bara i Näsby igår. Nicke tänkte nästan mista körkortet men som tur va fick han bara böter. Mysigt var det också igår, med vit mark :) Idag ser det bara äckligt ut, när snön håller på att smälta ;/ Nu skall jag kolla lite på facebook!

Black eyed peas - meet me halfway

torsdag 3 december 2009

Var är julkänslorna?

Är på skithumör just nu! Känner mig stressad men ändå rastlös..
Skulle egentligen ha haft teoridag idag, men Sune tyckte vi skulle städa i hallen istl på hans teoritimmar. Hallen blev det, men ingen städning.. Förståss! Fortsatte med det vi höll på med från före istl, som en helt vanlig halldag. Två sista timmarna hade vi modersmål, fast vi var bara på datorn så det var inte så jättetungt.
Nu vill jag värkligen ha julkänslor, känns underligt att inte ha det så här nära jul.. Vill bara känna väntan på något. Som när man var liten! :) Man älskade jul, man pyntade, bakade och handlade hur många julklappar som helst! Livet var härlit.
Fast någon dag skall jag värkligen behöva ta itu med att baka någonting.. Knäck, kola eller pepparkakor skulle sitta bra. Minns inte ens när jag sist bakade något. Julklapparna skall jag också behöva ta mig i kragen med.. Äh, skit. Nu skall jag platta håret och åka till Näsby!
Btw, fyller om 20 dagar! (;

tisdag 1 december 2009

Julen närmar sig

Kom just hem, sitter och äter gårdagens tonfisksallad och väntar att Nicke skall komma och hämta mig.. Har haft halldag idag, Jessica och jag har mest bara målat några hyllor som vi skall ha i hallen med sprutfärg :) När jag höll på som bäst började ja fundera att jag skall kunna ta bort mina inbyggda skrubbdörrar i rummet (när nya garderoben är färdig) och lägga dit en skiva istället.. På skivan skall jag då klåtta med sprutfärg. Skulle bli så snyggt! (;
Idag är det 1 december, det börjar närma sig jul.. Men ändå är det som om jag inte har någon julkänsla alls! Några julklappar har jag inte heller hunnit handla ännu. Nåja, dom säger det skall bli kallt imr, får värkligen hoppas det!

Bloggintresserade