Åt just tre st. tortillas, vilket betyder att jag är supermätt! Funderar på att ta en powernap.. eller bänka mig framför tv:n.
Ikväll har jag fotbollsträning på schemat, där ute till på köpet eftersom bollhallen har tagits ner, i fiina vädret!! Skulle inte alls förvåna mig ifall det börjar snöa..
tisdag 27 april 2010
måndag 26 april 2010
Näänu
Väntar på mat, tror det blir ny-potatis & fiskpinnar! Namnam..
Har varit till tandläkaren idag och rotfyllt min döda tand, så där hemskt har det aldrig varit förut som det var idag. Det kändest som om tandläkaren drog ut min tand! Har aldrig varit rädd för tandläkaren, men hädanefter kommer jag att gruva mig före jag åker dit.
Slutade kl.1 idag eftersom jag skall tenta bort finskan i yrkesskolan, fast då måste jag ha en läsförståelse, hörförståelse och ett prov + att jag typ måste skriva om mig själv. Fast finskan i YA borde ju vara rätt lätt om man jämför med gymnasie-finska..
Har varit till tandläkaren idag och rotfyllt min döda tand, så där hemskt har det aldrig varit förut som det var idag. Det kändest som om tandläkaren drog ut min tand! Har aldrig varit rädd för tandläkaren, men hädanefter kommer jag att gruva mig före jag åker dit.
Slutade kl.1 idag eftersom jag skall tenta bort finskan i yrkesskolan, fast då måste jag ha en läsförståelse, hörförståelse och ett prov + att jag typ måste skriva om mig själv. Fast finskan i YA borde ju vara rätt lätt om man jämför med gymnasie-finska..
söndag 25 april 2010
Gläääz
Krapuladag! Fast det börjar nog reda upp sig.. Har varit snål på glass hela dagen, men Nicke tog mina sista pengar när vi var och åt pizza idag, eftersom hans kort inte fungerade så det blev ingen glass.
Tittar på wallander nu, fast jag är inte så insatt eftersom det inte är så intressant när man sett det här avsnittet flera ggr förut.
Egentligen skulle jag vilja sova länge inatt, men noope, har sovit allt för mycket idag så det kan bli lite svårt!
Och jag är fortfarande väldigt snål på glass!
Tittar på wallander nu, fast jag är inte så insatt eftersom det inte är så intressant när man sett det här avsnittet flera ggr förut.
Egentligen skulle jag vilja sova länge inatt, men noope, har sovit allt för mycket idag så det kan bli lite svårt!
Och jag är fortfarande väldigt snål på glass!
torsdag 22 april 2010
"Arbete är en aktivitet som är till för tråkmånsar"
Första dagen på den nya perioden i vocana idag! Eller kan man kalla det "första dagen"? Det var bara fyra pers. + jag i skolan.. Kändest ganska jävlit. De andra hade frågat Frejvid när vi började den nya perioden och han hade sakt nästa onsdag vilket resulterade i att jag åkte hem efter kafferasten. Så egentligen har jag inte fått på klart ännu om vi "kombistuderande" får vara hemma tills de andra kommer, vilket jag inte tror vi får eftersom Sune tyckte vi kunde vara i skolan ändå!!
När jag kom hem gick jag i en snabbdusch för att få lite värme i mig, frös enormt mycket eftersom vi hade varit där ute två timmar.. Sen dess har jag bara läst bloggar och snokat runt (a)
Skulle värkligen vilja ha sommar nu, direkt! Att känna den där fria känslan på somrarna är underbart. Även fast man arbetar känner man inte alls samma fängslande känsla som när man är i skolan.. Och fageröö, ser man alltid lika förväntansfullt på, även fast man kanske har haft väldigt "läjdon" på höstdansen året före! :)
Igår fick jag också veta att jag klarade båda finska-proven i gymnasiet! Blev värkligen lättad när jag fick veta resultatet. Då är det bara två engelska-prov och ett modersmåls-prov som väntar att få delas ut. Egentligen förstår jag inte varför äldre kombielever varnar de yngre över hur tungt det är i gymnasiet när man läser kombi, för egentligen var det inte så himla tungt som alla påstod. Bara man läste läxor klarade man sig fint, förståss, finskaproven måste man ju alltid öva extra mycket på! (tillägnat de som suger på finska lika mycket som mig).
Ikväll blir det zumba med fotbollslaget, ska bli kul att pröva.
När jag kom hem gick jag i en snabbdusch för att få lite värme i mig, frös enormt mycket eftersom vi hade varit där ute två timmar.. Sen dess har jag bara läst bloggar och snokat runt (a)
Skulle värkligen vilja ha sommar nu, direkt! Att känna den där fria känslan på somrarna är underbart. Även fast man arbetar känner man inte alls samma fängslande känsla som när man är i skolan.. Och fageröö, ser man alltid lika förväntansfullt på, även fast man kanske har haft väldigt "läjdon" på höstdansen året före! :)
Igår fick jag också veta att jag klarade båda finska-proven i gymnasiet! Blev värkligen lättad när jag fick veta resultatet. Då är det bara två engelska-prov och ett modersmåls-prov som väntar att få delas ut. Egentligen förstår jag inte varför äldre kombielever varnar de yngre över hur tungt det är i gymnasiet när man läser kombi, för egentligen var det inte så himla tungt som alla påstod. Bara man läste läxor klarade man sig fint, förståss, finskaproven måste man ju alltid öva extra mycket på! (tillägnat de som suger på finska lika mycket som mig).
Ikväll blir det zumba med fotbollslaget, ska bli kul att pröva.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)