torsdag 31 mars 2011

Sushi

Har just ätit sushi för första gången! Tyvärr var det köpt sushi eftersom det råkade vara slut på "bladen" i affären. Jag vet egentligen inte vad jag skall säga om den här maträtten.. Den är svår att känna igen, en väldigt ovanlig smak. Till på köpet luktade det äckligt, fast det kunde ju förståss vara av sojan. Tror nog jag måste prova göra eget före jag utesluter om det är gott eller inte! Men något favorit blir det nog aldrig tror jag..

Ikväll tänker jag ta det lugnt! Har varit riktigt sjuk i alla muskler idag, har knappt kunnat sätta mig ner utan att svära. Men egentligen känns det rätt bra då det tar lite ont efteråt, då känner man att man verkligen ha gjort något! Tror jag skall titta något avsnitt av min favo-serie nu, oth of course! :D

onsdag 30 mars 2011

Beautiful day

Den här skoldagen har gått otroligt snabbt, och egentligen har den varit rätt kul också.. Fick sluta halv 2 eftersom vi blev färdiga med det vi gjorde och har att vänta på att betongen skall torka. For ut på ett par ärenden med Jessica då efteråt, bland annat till nygårds, ep och wilsons konditori. Sen for jag också och handlade med mamma så köpte jag en cosmopolitan som jag skall ägna tid åt nu!
Senare ikväll blir det zumba med Victoria & Emilia! Hoppas man hänger med lite bättre den här gången, kändest inte alls bra sist när man inte kunde några steg! :D

tisdag 29 mars 2011

Ändringar har alltid funnits..

Kom hem för en liten stund sedan. Har varit på bodypump med Victoria för första gången i hela mitt liv! Det är nog faktiskt skönt att röra på sig.. Fast man blev ju inte precis svettig av den här motionsformen, utan den tog på musklerna. Faktiskt en bra muskelövning, känns ju nästan ännu som man håller på och gör sit-ups som bäst! :D Hah!
Tror jag kanske har blivit solbränd idag också, av riktiga solen! Har varigt på bygget hela eftermiddagen, och solen gassade på rätt bra! Annars vet jag inte varför jag är röd i facet!

Och då jag börjar fundera tillbaks på helgens bravader blir jag bara sjukt irriterad!
Varför lägger sig folk i allt?! Det blev rykten, som i princip ingen visste bakgrunden till! Om ni tänker efter, varför skulle man säga något skit om sin kompis framför typ 15 personer?! OCH MEDAN PERSONEN I FRÅGA HÖR ALLT I LUREN! HAHA! Patetiskt. Såklart som alltid, måste ju någon till på köpet ändra om det som de hört! SÅ ATT DET LÅTER VÄRRE!
Men det är ju alltid så, folk VILL att andra skall bli i knogarna på varandra. Det gillar de! Då får de ju en kick.. Och känner att de gör nytta på något sätt, även fast de bara skapar ett helvete! Men som sagt, det är ju det folk vill!
Sanningen står här ovanför, tro mig! Eller så också lev med att ni vet ni har fel!

Behövde bara få allt ur mig, blir så frustrerad över sånt här! Så nu lägger jag allt detta bakom mig och knäpper igång ett oth-avsnitt!

måndag 28 mars 2011

söndag 27 mars 2011

Jaa..

Blev nog Parra igår, och roligt var det när man kommit "in i det" och började våga lite mer! Och jättebra väder hade vi också. Bra temp, soligt, lös-snö och ganska vindstilla! Men det blev troligen sista gången för i år, eftersom det börjar närma sig vår och varmare dagar! :) Shit vad jag väntar! Inte så länge kvar heller tills man får ta första turen med vespet! :D Och tills man får börja sommarjobba! :o Är i stort behov av lite cash, det finns så mycket jag skulle vilja ha!

Efter parra for jag bara hem och gjorde mig klar, sen bar det iväg till Eken på party. Kom faktiskt rätt mycket folk dit ett tag! Så en helt okej kväll, förutom ett par besvikelser!

Idag blev det dock att stiga upp ALLT FÖR tidigt, till då klockan har flyttats en timme framåt! For till farmor & farfar på mat eftersom farfar blev ett år äldre! Känns som att alla äldre personer fyller i princip hela tiden! :o Konstigt det där!
Men nu skall jag avsluta det här och sen kanske knäppa igång ett oth-avsnitt!

fredag 25 mars 2011

Helgens planer

Har verkligen varit en "måssig" dag!
Har i princip inte haft några strikta timmar alls.. Och fest-lusten är på högsta nivån! (Vårfeelings på gång!) Fast måste väll nog spara det tills imorgon och hoppas att man är på samma bra humör då också! Men mitt humör kan växla rätt fort.

Ikväll blir det väll troligen då nyktert, så då är frågan vad man skall hitta på för roligt istället. Blir väll säkert Nääsby.. Finns ju inte så mycket annat att sysselsätta sig med här över helgerna! Funderade även me Ia ifall vi skulle åka till Vasa på bio (Sanctum), men jag är verkligen helt pank! Vet inte hur jag skall överleva helgen! :D

Imorgon tänkte vi även åka till Parra om det är fint väder, så får Kristian & Nicke pröva på snowboard! Skall bli allt roligt att se! :D

Men nu skall jag leta lite låtar, leta bil & checka södern-resor! :D

HAHA! Lite fjortis skadar väll aldrig! :D


Och här bjuder jag två bilder på mig som" blond"! Läänge sen..


onsdag 23 mars 2011

Zumba premiär


Nej nej nej!
NU VILL JAG HA KLADDKAKA!! ;o En riktigt chokladig en med en massa chokladbitar! Verkligen inte bra, har ju hållit mig väldigt bra och (för mig) väldigt länge med sötsakerna nu en tid, så jag borde ju inte synda! Men jag skulle ju kunna baka en och bara äta liiite lite! (a) Haha! Nä men jag måste nog försöka klara mig!

Ikväll blir det zumba för hela slanten med Emilia, Mikaela och Ia! Får se då om man alls kommer att hänga med! Har ju bara provat en ända gång förut, vilket var för flera år sedan och då också med hantlar! Inte riktigt fullt identiskt med zumba förståss. Men jag kan minnas att det var väldigt roligt! Vet egentligen inte varför jag inte åkt någon mer gång..
Men nu måste jag nog gå och se om det finns något att mätta sig med, så kanske jag hinner se något oth-avsnitt! <3

tisdag 22 mars 2011

Stor & stark

Har varit rätt aktiv ikväll. Har bland annat hunnit göra en textkompetens, varit på gym och solat! Så nu skall jag bädda ner mig under täcket och titta desperate housewives! :)

lördag 19 mars 2011

Aktiv lördag!

Vaknade redan 10 i morse, gick och duschade och for hem.. Började på med en nödvändig städning av mitt rum, när jag var klar gick jag och tog några bilder åt mamma! Och nu skall jag fortsätta städa lite utanför, bara lite kvar.
Ännu mer snorig idag, så blir väll nog nyktert och lugnt ikväll. Har väll troligen lite stegring också känns det som. Men födelsedagskalas skall jag väll orka med! :)
Ha en trevlig lördag!

fredag 18 mars 2011

Fredag & sjuk

Man börjar bli rätt less på att vara sjuk i ett! Återigen måste jag dras med feber, halsont & snorigheten! Får se hur länge det håller i sig.. Nåja burana hjälper åtminstone en bit på vägen, så man inte behöver ha ont i hela kroppen!
For till Vasa med klassen idag ändå, hade bara lite stegring i morse. Och inte hade man ju direkt tråkigt heller! :D Ikväll har jag & N inte gjort något märkvärdigt, tittat ca. tusen avsnitt av oth! Skall snart förflytta oss till lägenheten, där oth-maraton troligen fortsätter! Blir bara ett besök till affären efter lite ingredienser först. Makaron-skinksallad! När man är sjuk måste man ju unna sig något! Vi får väll se vad man orkar..

onsdag 16 mars 2011

Våren

Avnjuter dessa läckerheter som bäst! :)

Ikväll blir det en promenad med Emilia! Efteråt blir det simning :)

tisdag 15 mars 2011

DH

Dagen har spenderats i skolan med matematik och yrkesteori, middag hos farmor & farfar och en tidskrävande textkompetens. Senare ikväll blir det säsongens första avsnitt av desperate housewives! :) Skulle inte behöva vara så länge uppehåll i alla bra serier!
Men nu skall jag titta ett oth-avsnitt som tidsfördriv!

måndag 14 mars 2011

Min..

.. nya nyttiga livsstil! Hah! Får se hur länge den håller i sig. Blev oerhört snål på olika kladdkakor ikväll! :D

Psykopatiska jävlar!

ALLTSÅ JAG BLIR SÅ ARG! Eftersom en (fejkad) grupp på facebook om djurplågeri nådde mig som säkert alla andra också, blev det att kolla några klipp på bl.a. youtube!
FYFAN vilka människor! De om någon skulle behöva lida, STORT! Djuren som ofta blir plågade är ju hur söta som helst! De har ju precis samma känslor som oss människor! De som utsätter djuren för dessa tortyrangrepp borde utsättas för precis samma sak! Till och med värre!! SKALAS LEVANDE! Växa upp i en så trång bur att de inte kan röra på sig!!!
BARA FÖR NÅGOT JÄVLA ÄMNE SOM FINNS I HUVUDVÄRKSTABLETTER OCH SHAMPO!!! ELLER för SKOJS SKULL! Nej fan, dessa människor borde inte få leva! De måste ju verkligen lida av någon psykisk störning! Hur kunde världen bli så här?
Behöver hämnd till dessa otroligt äckliga människorna!

Osäkra planer

Har som vanligt varit ett blogg-uppehåll nu över helgen. Vet inte varför, men det blir aldrig av att skriva något över helgerna. I fredast var det bara lugnt, var i Näsby en stund och sen for N & jag hem ganska tidigt, var så jävla slött i byn (men när är det inte?!) Skall faktiskt bli rätt skönt sen efter ett år att åka någon annanstans! Se något nytt.. Dock vet jag ju inte vart ännu, men jag har mina små planer. Ingenjör inom konstruktionsteknik eller formgivning inom rumsgestaltning! Men det återstår ju att se förståss!
Och i lördast for vi till Eken, där var det nog helt okej. Tror (?) vi for hem ovanligt tidigt!

Ikväll blir det att ta en promenad med Emilia, skall bli skönt! Har ju klarat mig utan sötsaker nu i fyra dagar, så motion skadar ju inte! Och DEN HÄR gången måste jag klara mig! Vill ju vara slank till sommaren!
Men nu skall jag fortsätta att leta upp nya låtar!

torsdag 10 mars 2011

Ooh noo

FREEDAG IMORGOON! Just nu är jag inne i en sådan "period" då helgen är livets höjdpunkt och det ända att se frammemot! :D Man blir ju inte direkt mer happy av att vädret är som det är. För jo, klart det måste bli snöstorm när man började få lite vårfeelings! Snön hade ju börjat smälta lite till och med! :( Jag skall ALDRIG mer vänta på vintern!!
S o m m a r e n m å s t e n o g v a r a d e t u n d e r b a r a s t e s o m f i n n s !

Finns egentligen inte så mycket att skriva om just nu.. Man har sluppit gymnasiet, inga läxor efter skolan, inga prov, det är rätt lungt helt enkelt! Till på köpet har man varit så förbannat trött på sistone att man mest bara velat ligga i sängen och titta oth! Tror jag har blivit smått beroende av den serien! (a) Och ja, då jag ända kom att tänka på den skulle det sitta väldigt bra med något avsnitt nu!

tisdag 8 mars 2011

Ansiktsbehandling

Första dagen på sju veckor på Ya idag! Och där var det ju som.. vanligt! Efteråt gick jag till BellaDonna på ansiktsbehandling. Blev en behandling på en och en halv timme! Var både skönt och tog ont som fan :D Så nu är man ju inte speciellt snygg i hyn, tar väll en par dagar förrän det reder upp sig.
Hade tänkt hitta på något ikväll, men vaknade halv 9 istället efter min "korta" powernap. Dit for den kvällen! Så får se nu om man får någon sömn inatt, så man inte behöver sova i klassrummet på kafferasten imorgon också!
Men nu ska jag köra oth-maraton!

söndag 6 mars 2011

Helgen i kort

Har haft en fullspäckad och helt okej helg!
Fredag - vaknade hos Emilia, gick till Örtaboden med henne och Mikaela för att köpa en present åt Nicke, sedan vidare till CASA på pizza! Sen for jag hem och gjorde mig klar för smörgåstårta hos N! Efteråt blev det party hela natten lång!
Lördag - låg mest hela dagen, hade ingen lust alls att röra på mig! :D N lagade "JP-mat" åt mig och sen for jag hem och fixade mig! Spenderade kvällen med N, E och K! Blev bland annat en tur till K-stad, film och "pepar-makaroonen".
Idag har jag bara varit lat och runnat i Näsby med N, K, E & M! Har även tittat Wallander, söndagarnas höjdpunkt!! Nu kommer jag troligen inte kunna sova.. Men som tur är har vi fått ledigt imorgon! Sköönt! Så då blir det antagligen att spendera dagen med Elin!

torsdag 3 mars 2011

Mys med brudarna

Kom just ur duschen! Har mestadels tagit det lugnt idag.. Förutom en promenad på eftermiddagen, och städningen som jag blev klar med för en stund sen. Har även laddat ner en massa filmer tills kvällens film-mys med brudarna! :) Skall bli kul! Därför måste jag nog fixa mig nu så jag hinner och handla lite med Emilia!

onsdag 2 mars 2011

Shopping!

Haha! Blev inte riktigt som planerat. Skulle ha kunnat handlat hur mycket som helst om pengarna skulle tillåtit. Shoppingen med mamma blev en "utödare", därför kom jag hem med dessa plagg -



Idag har jag dock inte hunnit göra så mycket. Hade tänkt städa rummet ELLER åka till Parra, men blev inget av någondera! Har istället tagit en uppfriskande promenad i ganska rask takt, vilket jag skulle behöva fortsätta med.
Ikväll vet jag inte riktigt vad som händer, tänkte åtminstone åka på kalas!

tisdag 1 mars 2011

Vasa

Skall snart åka till Vasa med Nicke & Emilia. Skall bara äta klart nu, fixa mig och vänta tills Nicke kommer från "uppkörningen" (blev så eftersom han har varit utan körkort). Har dock inga pengar, men tänkte bara följa med eftersom Nicke ville dit. För titta kan man ju alltid och så blir det vell en tur med mamma någon annan dag i veckan istället. En FÖRSENAD present till Mikaela skall nu åtminstone vara med hem!! Börjar bli lite efter! :D
Men nu måste jag skynda mig!

Bloggintresserade