fredag 29 januari 2010

Ännu en skolvecka förbi

Har varit lite seg på att blogga den senaste tiden, men har värkligen inte kännt för eller haft tid. Den här veckan har bara flugit förbi, den har gått så jvl fort! Men det är ju bara positivt.. Så känns det som helgerna kommer oftare än vad dom egentligen gör. Har även haft ganska kul i bygg-hallen den här veckan eftersom vi har fått plattsätta :) Det är nog det roligaste vi gjort hittills.
Usch, har jättetorra händer.. När man känner på dem känns det som att föra handen mot ett sandpapper.. Öuu, skall snart gå och smörja in dem med min superfuktighetskräm (;
Ikväll blir det en nykter kväll med Nicke, ANTAGLIGEN i hans nya "gåbba-740", eller ja får vell se om det blev något inköp när han hämtar mig, kanske får jag också sällskap av Söt-Jennifer! :)
Men nu skall jag dra ett lager till med mitt rosa nagellack!

fredag 8 januari 2010

Dötrisst

Vaknade imorse av en grym huvudvärk.. Jag tror det var migrän eftersom inte ens värktabletten som jag tog och den våta handduken dämpade. Kräktes även så då kunde de ju inte vara vanlig huvudvärk. Därför har jag varit hemma idag och kollat twilight, har lånat den av min kusin. Hon sade att den var skitbra och alla säger ju att den är värt att se. Till min förvåning var den faktist rätt bra!
Nu har jag antagligen tråkigast på hela jorden. Vill ha lite sällskap..

tisdag 5 januari 2010

Luftslottet som sprängdes

Mamma gör mat nu och jag sitter vid köksbordet och väntar.. Har städat mitt rum och toaletten idag. Gick ganska fort fast jag städade noggrant.
Vet inte hur kvällens program blir ännu, får hoppas någon vill komma med på bio, annars åker vi med mia, miika, basse och alex på lördag!
Nu blir det just mat!

måndag 4 januari 2010

Ensam

Sitter för mig själv i sängen och kollar tv.. Känner mig ensam när inte N är här. Hans bil har något fel, så den behöver vara i värme över natten och här finns inget garage, så därför måste han sova där hemma. Skulle ju nog ha kunnat sova hos honom också, men då vet jag att det inte blir något gjort i morgon! ;s
Just nu finns inget intressant på tv.. Så därför sitter jag här istället. Skulle vell behöva gå och lägga mig lite tidigare i natt, så jag inte sover bort morgondagen, men det är svårt!
Såg just att Stieg Larssons nyaste film kommer på bio i morgon.. Så jag ringde N och sade att det blir en Vasa-resa i morgon! :) Får se då.. Skulle behöva se efter om någon söt person vill joina oss.

Stress kombinerat med lathet

Länge sen sist.. Men jag har haft så fullt upp, eller egentligen har jag inte gjort någonting alls.. Bara sovit till kvällen och spenderat tid i Näsby. Kollar på skönhetsoperationer på tv, man blir ju äcklad! När äldre kvinnor opererar ansiktet, de ser så onaturliga ut!
Skulle egentligen behöva börja aktivera mig.
Min "skulle-behöva-göra-lista".

- Städa rummet och byta sängkläder
- Lägga in bilderna från julafton till datorn och sen skicka dem till Kika
- Printa ut två speciella fotografi som jag hade tänkt sätta i de nya fotoramarna
- Lägga in massa låtar på nytelefon
- Räkna ut hur mycket pengar mamma har skyldigt mig och hur mycket jag har skyldigt henne
- Tvätta kläder
- Lägga fast klädstången på väggen i garderoben
- Börja öva lite smått på kombimatteprovet


Säkert är det en massa till.. Fast jag tror att jag inte kommer att ha något av mina måsten gjort idag. Fast bra skulle det ju vara.

Bloggintresserade