söndag 29 november 2009

Hatar söndagar

Blev en kul kväll i pannrummet igår, ända tills Nicke blev så dålig att man knappt fick någon kontakt med honom.. Så det roliga varade kort, for hem tillsammans med Nicke redan halv 11! (y)
Kom just hem från Näsby, har varit hos Nicke och kollat film med Danne och Catarina. Nu är jag trött.. och slut! Egentligen skulle jag behöva gå och lägga mig.

lördag 28 november 2009

Lilla-Jul

Skall just åka, men hinner nog skriva lite först.
Ikväll blir de att supa, är inte helt säker var ännu men antagligen blir det pannrummet hos Miika om vi inte hittar något annat fest.
Igår var vi på smörgåstårta till Kim. När Lena (Kim's mamma) ville gå och sova for alla därifrån och Ronnie, Kim, Mandis och Elin kom ut och körde me oss. Var bland annat till K-stad ett varv..
Men nu måste ja avsluta så jag hinner till alko!
Ha en trevlig lilla-jul!

Här är kvällens outfit!

torsdag 26 november 2009

Glee

Har haft en ganska trist skoldag! Så egentligen finns det inget att berätta..
Snart kommer Nicke och hämtar mig, så åker vi vell till honom och äter. Fast vi skulle ju nog kunna äta här idag, såg ut som om mamma gjorde någonting gott för en gångs skull.
Ikväll kommer Glee på tv, har inte kommit underfund med om det är en film eller serie ännu. Men det verkade åtminstone vara bra när man tittade på reklamen.. Värst när man bor i Finland och tittar på Sveriges-tv, så blir allt här en timme senare än i Sverige vilket betyder att allt slutar allt för sent!

onsdag 25 november 2009

Föredrag

Nicke ligger i sängen och väntar att jag skall gå från datorn.. Men tyckte ja måste blogga lite först.
När jag kom hem idag började jag direkt på att gjöra klart föredraget i modersmål tills imr! Trodde jag hade samma powerpoint som i skolan, men tyvärr hade jag en gamlare verision. Men nog blev resultatet godkänd ändå, enligt Mig! När jag jobbat med föredraget i ungefär 2 h kom nicke och hämtade mig. Tänkte jag skulle visa några sidor av föredraget här, men märkte att det inte gick.. Och nej, det är inget tråkigt föredrag med bara massa text. Det är lite design över det också.

Timbaland ft. Nelly Furtado & SoShy - morning after dark

Matrast

Sitter i datasalen i skolan.. Egentligen har vi matrast men ja måste kopiera över ett arbete på minnesstickan som jag skall gjöra färdit hemma ikväll. Snart har ja tre kombimatte.

tisdag 24 november 2009

Servitrade

Tittar på desperate housewives men det blev paus! Ikväll var jag och Nicke och tittade till "nya" servitrade.. Dom hade mycket mera urval nu än före, det var faktist mycket som intresserade mig. Köpte en lila pärm och lila numrerade papper att ha i pärmen för endast 3 euro! Kanske hittar man någon julklapp där också. Efter inköpet for vi till Nickes mamma på fisksoppa :)
Imr måste jag till hvc och ta en massa prov. Allt från lungröntgen till blodprov.. Men nu slutade pausen! Gonatt

måndag 23 november 2009

Mys

Sitter och tittar på ghost whisperer med tända ljus. Men det blev paus nu.. Känns så skönt att bara inte göra nånting :) Men kansche kommer uppdatering senare för jag har verkligen inget att skriva om just nu.. Så nu skall jag gå och lägga mig ner i sängen och fortsätta myysa framför tv:n ;D

söndag 22 november 2009

Snark!

Nu är jag trött och slut! Har stegring ännu.. Men blir vell nog skolan i morgon ändå!
Gårdagen blev nog lyckad fast jag var nykter. Nicke körde Markus 240 och Kim, Minges, Mandis, Luca och Elin var med :) Lite trångt, men det gick!
Var på julöppningen i Näsby idag, hittade inte något som intresserade mig förutom mina älskade vårrullar! Men det räcker för min del! ;D Mumma, nu blev jag hungrig igen!
Nej, tror bestämt det är sängen som gäller före jag börjar tala i sömnen!

lördag 21 november 2009

Städat!

Nu e rummet rent och fint! Känns härlit :) Hur länge det hålls såhär är ju en anna sak. Har stegring idag också, så det blir en nykter kväll.. Jag blir gaaleen! Skulle så gärna velat åka ut med tjejerna! Det är så länge sen jag sett dem nu, då ja har varit sjuk :/ Men kanske jag ser dom ändå! Nu skall jag fixa håret.

Min andra halva

Idag har jag och älskling varit tillsammans i 1 år och 5 månader <3 Ejentligen går tiden allt för fort, och ibland då man väntar på något går den allt för långsamt! Skulle behöva städa rummet, på allvar! Det är fullspäckat med damm och skit.. Använda tallrikar, glas osv. (y) Golvytan är täckt av kläder och hyllorna med skräp! Jeiij, väntar såå tills jag orkar röra på mig och städa! Igår på kvällen kom vi på att vi skulle åka på en roadtrip. Destination Oravais blev det med Nicke, Mikon och Jont. Mikon sov hela vägen dit och jag mådde dåligt hela vägen från Vasa (y) Tror jag blev körsjuk! Brukade allti bli det när jag var mindre, men sen när jag blev äldre försvann det så gott som helt.. Men kul att komma ut lite ändå. I morgon är det julöppning i Näsby, utan snö! Finländska vintrar suger nuförtiden! Förr var det ju hur mycket snö som helst, som när man var liten. Det fanns ju allti snöhopar att bygga kojor i, och backar att pulka i. Meen, får ju åtminstone hoppas på snö till jul!

fredag 20 november 2009

Crp-prov

Mamma ringde och väckte mig kl. 9 i morse.. Då skulle vi åka till hvc och ta ett crp prov. Har ju haft feber nu 3 ggr i höst, och alla gångerna har det varit något underlit med febern. Den har växlat upp och ner så någonting måste ju vara fel tycker man ju. Men crp-provet visades vara normalt. Får se då hur länge febern håller i sig den här gången, kan vara att ja måste åka och ta något blodprov om det håller i sig länge. Annars har jag bara sovit idag!
Ikväll får ja se vad det blir, antagligen blir det bara att rackla i Näsby.. Hade tänkt dricka på lördag, men det får ja vell nog glömma. Blir vell att spara sig till lilla-jul! :) Om man är frisk vill säga..

torsdag 19 november 2009

Fotoocollaaage

Har slöat hela dagen. Steg upp kl. 6 i morse men ja hade värkligen ingen lust att åka till skolan, ja hade huvudvärk och kände mig lite yr. Så även idag har jag stegring ;s Men ikväll måste jag nog slippa ut en stund, annars kriperar jag! Har fördröjt dagen med att titta på sjunde himlen och gjort ett fotocollage.. Ja visste inte det gick att gjöra fotocollage på picasa men visserligen :) Tänkte också lägga upp klädstången i garderoben idag men jag visste inte om jag fick ta den borrmaskin jag hittade (bygger växthus så det kunde ju vara någon arbetares), ska vänta tills pappa kmr in ikväll så får han hjälpa mig.. Uppdatering kmr kanske senare!

onsdag 18 november 2009

Stegringen börjar bli en vana

Det blev nog en hel del shopping igår.. En blå lång stickad tröja, en grå stor stickad tröja, en vit stor t-shirt, ett brunt vinterstövelpar, fest-skopar (svarta med nitar) som snart kmr på posten pga. för små storlekar i affären, en helly hansen jacka, ett jeans, "skinn"-leggings + nåra småsaker som nagellack o. hårspray ;D Blev också kinamat i Vasa! (y)
Idag är man dock sjuk ;s Igen! Kände att jag höll på att bli sjuk igår kväll, och jag känner alltid rätt när det gäller feber.. Stannade därför hemma idag! Sitter och kollar film för fullt, "ensam hemma"! (y) Håppas jag inte är sjuk imr, orkar inte vara sjuk en till dag, det är också tungt..
Senare ikväll kmr Nicke hit så skall vi se nån hyrfilm! :)
Nu är ja hungrig, måste vell gå till restaurangen och ääta lite om inte mamma kmr in och gör något.

måndag 16 november 2009

Måndagen den 16 November

Länge sen sist, men jag har värkligen inte haft nån motivation att blogga på senaste tiden. Tror jag skall börja skriva på bättre svenska, eftersom det är bra att lära sig det också.
Under den period som jag inte har bloggat, har det hänt ett som annat. Väldigt negativa saker och helt härliga händelser :) Men det orkar jag värkligen inte börja berätta om!
Bygg går vell ganska ok, fast på något sätt känns det ändå som jag inte riktit vet vad jag vill bli senare i livet.. Drömyrket är vell ändå iallafall att få en sån karriär som "Simon o. Thomas" ;D Men det är ju bara en dröm.. Men bara man har rätt motivation kommer man långt i livet men i vissa fall kan det vara svårt. Det värsta på bygg är vell att pojkarna beter sig som små jävla lågstadieungar! Usch och blä!
Men nu skall ja gå och ta en diskusion me mamma om det blir nån shopping imorgon! (;
Gonatt

Bloggintresserade