måndag 23 maj 2011

Powerpark

(google bild)

Blev att åka på krapulapizza igår kväll med Emilia & Victoria! Tror största delen av min senaste lön har gått i mat! :o Så nu är jag i princip pank!
Hann även bli lite förälskad igår! ;)

Och nu är det bara 3 dagar kvar i skolan, medräknat att hela skolan skall till powerpark imorgon! Jeij! :) Så egentligen är det bara 2 officiella skoldagar kvar av detta läsår. Och då går halva onsdagen åt till en fotbolls turnering mellan linjorna, vill säga bara 1 och en halv dag kvar! :D Haha!

Ikväll har jag bara varit lat! Tog en varm dusch efter skolan eftersom vi hade stått i regnet halva dagen. Efteråt började jag på med den allra sista läxan för i år.. Somnade i ca. 3 timmar?!! :o Vaknade och gjorde klar den påbörjade uppgiften! Ganska meningslös kväll vill säga..
Jaa, vad skall jag hitta på i natt?! Någon sömn kommer troligen vara svår att finna!

söndag 22 maj 2011

Party all weekend







Blev nog en riktigt bra kväll & natt på villan! Bara lite läskigt då inte taklamporna funkade senare då vi behövde dem, så då blev det att tända ljus och ha igång datorn.
När jag kom hem på lördagen gick jag i duschen och gjorde mig klar.. Drog sen iväg till Nicke på förfest och efteråt for vi till den andra Nicke på "brygg-fest". Var ganska härligt där i solskenet :D
For ut med Mikaela, Dennis, Johanna & Emilia och for till Harrström eller något. Hann dock inte vara med så mycket eftersom jag inte mådde så riktigt bra..
Idag vet jag inte vad det blir att göra, men solen ser ut att lysa rätt starkt genom persiennen. Så något skulle man väll nog borda hitta på.. Men är ju inte precis i bästa skick ännu!

torsdag 19 maj 2011

Något att se framemot!

Då var den här skolveckan snart över också, bara en tung dag fredag kvar.. Det känns åtminstone som den kommer att bli det.
Har spenderat i princip hela kvällen åt att ha hälsokunskapsboken i mina händer! :o Kan hälsokunskap verkligen vara så där svårt?! Och då till på köpet har jag inte boken utläst ännu! Inte så konstigt då det ordagrant är hela boken som vi skall ha utläst.. Så imorgon blir det troligen att dra eget cräpp när provet slutligen är framför mig.

Efter skolan blir det kanske lite roligare! Eller det blir säkert mycket roligare! Har planerat att ta en tjej-kväll på "min" villa med Emilia, Jennifer, Ia & Mikaela! Skall bli trevligt med alla samlade och med god mat & dryck! ;) Bara Elin som saknas! <3 Har dock lite att fixa först såsom gasflaska, vatten, städning, sängkläder, att handla osv. Jobbit jobbit..

tisdag 17 maj 2011

I will grow through this pain

Regnigt värre! Tycker det mörka på himmelen skall försvinna så det blir lite plats över åt solen! Ja vill bli brun (inte röd) och känna hur solen steker på kroppen! Jag vill även kunna köra vespa utan att dra på mig i princip 2-3 tröjor, vindtätsbyxor och långkalsonger!! Men som jag har hört det kommer det att bli en rätt kall maj & juni månad! Suck..

Har varit en rätt slö dag. Efter skolan tänkte jag börja på med en hälsokunskaps-uppgift men hade väldigt svårt att hitta något svar på frågorna så jag sket i uppgiften och tittade några oth-avsnitt istället. Sen somnade jag i några timmar vilket förklarar varför jag inte är ett dugg trött just nu! :/ När jag vaknade for jag ut med N en stund!

Nä om man skall lägga sig ner och försöka hitta det där jäkla svaret till uppgiften så kanske man får det skrivet tills imorgon! Eller rättare sagt, jag måste ha det färdigt imorgon kväll!

måndag 16 maj 2011

Paaaj


Kanske ser aningen bränd ut pajen, men den smakade bara gott! :D Och nu är jag riktigt mätt! Skall snart åka på sbt med Ia, så får se då om man orkar ordentligt!
I helgen var jag till Åminne med Anders, Ia & Emilia och Lille som chaufför! Blev faktiskt en ganska rolig kväll! Och igår var jag på krapolapizza på dagen och på kvällen gick jag ut på en promenad med Mikaela!
Men blev lite stressigt det här nu, måste ju börja åka om jag skall hinna!

torsdag 12 maj 2011

Varma smörgåsar

Lade just in dessa i ugnen, så snart får jag avnjuta dem med en kall smoothie gjord på våra egna jordgubbar! :)

Kvällen i övrigt har bara varit lugn, har bland annat städat rummet och tittat en film "blue valentine".. Men den var inte så jättebra, orkade inte se de fem sista minuterna! :D
Har även bränt mig riktigt i solen idag. Är ju på bygget alla dagar så man står i solen hela tiden.. Att vara i duschen var ett rent helvete. Får se då hur länge man skall vara en röd kräfta.
Nåja, tror mina varma smörgåsar börjar blir klara! ;)

tisdag 10 maj 2011

Bodypump

Det blev inget av SBT igår, visste inte att man hade att anmäla sig till varenda gång så det råkade vara fullt. Så därför anmälde vi oss tills imorgon och nästa måndag istället!
Ikväll har jag varit på bodypump med Ia, jiises vad tungt! Men det är ju egentligen bra, för då händer det åtminstone något hoppas jag! ;) Sen for jag till parken en stund och samtalade med Mikaela.
Och nu skulle jag ha lust med lite oth, men då blir det ju att vara trött imorgon när man måste börja vanlig tid! Beslutsångest..
Big problems! :D

måndag 9 maj 2011

Fetan

Skall just åka iväg till gymmet, ska pröva på något som kallas SBT med Victoria! Tydligen skall det ta bort bland annat kärlekshandtagen och övriga plågor! :D Ska också se om jag får någon tid till solariet, annars tar jag det imorgon!
Sen skall vi väll också ta en promenad, men då joinar troligen Emilia oss också. Så det blir nog en aktiv kväll det här bara allt blir av! ;)

söndag 8 maj 2011

Morsdag

Hohho, nu är man nog rätt slut! Har arbetat i över 12 timmar idag! Men det är bara bra så man får lite money.. Till på köpet är det ju 100 % på söndagar, vill säga dubbelt upp! ;) Men kommer troligen använda upp dem lika fort som jag får dem! :/ Måste lära mig att hålla i pengar!
Snart kommer min mor hem, så då blir det att ge henne min morsdags-present som jag köpte i Vasa. Sen blir det nog bara att spendera tid framför oth! :) Skönt!!

Och om jag skulle få bestämma nu, skulle det gärna få vara fredag igen!

lördag 7 maj 2011

Home again


Kom hem från Vasa för en stund sen! Och trevligt har vi haft det. Har bland annat shoppat ett som annat, ätit på amarillo och varit på bio (fast and the furious 5). Verkligen en jättebra film! Och snygga är skådespelarna! :D Haha! Vi hade lite tur, när vi stod i biljettkön sade de att biljetterna var slutsålda, men då kom ett par och sålde sina till E & mig! ;)
Ikväll får jag se vad det blir att hitta på. Skall åtminstone vara nykter, för imorgon blir det en låång arbetsdag!
Här kommer i alla fall lite bilder.




torsdag 5 maj 2011

AKTIV


Shit vad aktiv man har varit idag! ;D
Har bland annat hunnit..

Rada block till grunden (i skolan).
Städa mitt rum.
Tvätta vit-tvätt.
Göra en hälsokunskaps-uppgift som tog vääldigt länge.
Göra chokladdoppade jordgubbar.
Måla naglarna silver.

Imorgon blir det övernattning i Vasa med Emilia! Så då blir det troligen amarillo, film och en hel lägenhet för oss själva! ;) Jippijeij.
Men nu skall jag se vad jag skall hitta på, om det blir att åka ut på vespet, en promenad eller att bänka sig framför några oth-avsnitt? Det är frågan.

tisdag 3 maj 2011

Slut som menisk!

Var är min ork?!
Den lilla jag hade kvar efter skolan blev just uppanvänd till en gymnasieuppgift som tog j*vligt länge att göra. Uäk!
Men nu skall jag åtminstone (utan ork) åka upp till Näsby för att joina Sara! :)

Och nu vill jag ha chokladdoppade jordgubbar! :o Kanske senare..

måndag 2 maj 2011

Namiii

Avnjuter som bäst en tonfisksallad med ris, gurka, majs, äppel, ägg, gräddfil & kryddor! Kan inte finnas något som är godare! ;D
Ikväll vet jag inte vad det blir att hitta på, har ingen ork ikväll heller. Men något skall jag väll nog orka göra, kanske det svänger senare. En Tina's glass skulle inte sitta fel, bara det inte skulle vara så kallt ute.
Men nu skall jag ladda ner en säsong av oth, har inga avsnitt kvar att titta! :/

söndag 1 maj 2011

Första maj cruising

Har spenderat söndagen i Ronnys pontiac catalina. Härligt! Startade från Närpes, for via Korsnäs och väntade på lite folk, sen vidare till Sundom där det var säkert flera kilometers rad med jenkare! Så väntade vi någon timme tills raden började röra på sig. In mot stan där det var mer folk än vad jag hade tänkt mig och sist men inte minst till citymarket. Efter att vi kollat runt en stund där for vi till abc på mat, vilken smakade skit!
Resten av kvällen har jag spenderat i min säng framför några oth-avsnitt! Har inte alls haft någon ork ikväll..
Men nu har jag några saker jag måste fixa, sen blir det nog sängen som gäller! :)








lördag 30 april 2011

Glada vappen

Är fixad & klar inför kvällens oplanerade händelser. Men jag hoppas att det blir bra ändå!
Skall snart åka upp med Ronny till Näsby, i jenkare! ;) Bara de får lamporna att funka som de ska nu..
Imorgon blir det troligen att sitta med i jenkar-paraden också! Beror ju förståss på hur dålig jag är när jag vaknar.

Men har en trevlig valborgsmässoafton! :)

fredag 29 april 2011

Fredag & shopping

Har spenderat hela min dag i Björneborg med kusin Michelle & mina två mostror.
Dessa plagg blev jag nöjd ägare till -






Fanns egentligen mycket jag skulle ha velat ha, men mina pengar räckte inte till!
Men nu skall jag göra mig klar..

torsdag 28 april 2011

Stääädning

ÄNTLIGEN har vi börjat få jordgubbar i våra växthus! Så snart kan jag äta precis hur mycket jordgubbar jag vill! Då kanske det blir lättare att sluta med sötsaker också vilket är ett stort plus!

Min dag har gått ut på att bygga och städa rummet! Så nu är mitt rum back:







Lade in lite extra/onödiga bilder! Brukar alltid vara nyfiken på hur det ser ut hos andra så inredningsbilder brukar uppskattas av åtminstone mig.

Ikväll blir det att åka på "kaffe" med Emma! Börjar bli en evighet sen sist så det ska bli kul! :)
Men nu skall jag gå och äta bakad potatis och sen fixa till mig lite.

Bloggintresserade