måndag 28 februari 2011

-


Jeee, frissan idag!

fredag 25 februari 2011

En vecka ledigt

Äntligen!! Som ja har väntat på att gymnasieperioden skall vara över! Och sportlov.. Fast det blir väll det eviga "kva ska man jier?" då istället! Men ja är glad ändå, för nu får man sova länge i en vecka! Jippiiii..

Och fy vilket skitväder det är ute idag.. Jag ordagrant hatar när det blåser! På nätterna är det ju bara läskit och på dagen förstör den frissan! Haha..
Och ja, btw så har jag en klipp/färgtid tills måndag! Gud va skönt, så kan ja börja ha ner-släppt hår igen! Det har varit rätt jobbit..

torsdag 24 februari 2011

Craaap!

ÅÅÅH, JA HATAR FINSKA!

Vet att jag skulle behöva sitta och plugga som bäst, men det är så jävligt svårt att koncentrera sig när man redan haft så många prov i en och samma vecka!! Till på köpet är jag rastlös till tusen så det är verkligen en utmaning att sitta stilla.
Jag vill göra något roligt! NU!

onsdag 23 februari 2011

Dream on

Slutade lite före 11 i morse eftersom vi skrev finskaprov.. Därför har jag passat på och göra hälsokunskapskursen klar, vilken skall vara inlämnad senast på söndag. Men då får jag ju inte mitt huvud att arbeta på en sådan hög nivå att jag fattar hur & var jag skall lämna in den!! Varför skall allt göras mer invecklat än vad det skulle behövas?! Får väll lov att vänta tills någon snäll person vill hjälpa mig.

Och nu tänker jag "nöjt lete" som alla andra! Börjar bli ganska enformig den här vintern! Vad kan man egentligen göra på vintern då man tänker efter?! Tänk vilka möjligheter till ALLT man har på sommaren.. Varmt väder, köra vespa (haha, får leva livet en sommar till), alla fest, pengar(!!) från när man arbetar.. Nya och TUNNA kläder! Vilket jag som bäst sitter och unnar mig lite tid på att checka in.
Men vet ni vad! Snart är den här! ;D Haha, bara 2-3 månader kvar. Två till vespsäsongen! :D

Måste väll nog försöka ta mig ur det här rummet nu, bara för en stund. Börjar känna mig ganska instängd. Sen blir det troligen att besöka fotoquick för att handla upp presentkortet som jag fick till julklapp.. Skall bland annat se om det finns någon förmånlig "sladd från tv:n till datorn".

tisdag 22 februari 2011

Prov-veckan!!

Har varit lite segt på bloggfronten nu den senaste tiden, men bara för Emilias skull skall jag väll ge lite tecken på liv! :)
Inledde den ångestfyllda prov-veckan då i måndast, vilket är en av orsakerna till att jag inte hunnit skriva något. I måndast hade vi engelskaprov, likaså idag.. Och den här dagen har mest gått åt till att öva på finskaprovet som vi har imorgon och vara sjuk! Yee, det är bra man har ett liv! Nåja, torsdag har vi åtminstone ledigt eftersom vi redan skrivit modersmålsprovet som skulle varit då. Och sen på fredag blir det finskaprov igen!!
Men nog om skolarbeten..

Helgen blev dock ganska lyckad. I fredast ordnades vanha-fest i övermark lokalen - roligare än vad jag hade väntat mig.. Och mycket mera folk i år än ifjol!
I lördast, då blev det inte så mycket gjort på dagen (tror jag?), men på kvällen for jag, Nicke, Emilia å Kristian på pizza och sen tittade vi "the silent house" (skitfilm) & "love and other drugs" i lägenheten.
Söndagen gick mest ut på att inleda prov-veckan med pluggande!

Nåja, skall väll försöka vara lite social nu. Blev ju ändå bara råddigt det här! :)

måndag 14 februari 2011

-

Ha en trevlig ALLA HJÄRTANS DAG alla!
Och nu blir det mat hos farmor & farfar!

fredag 11 februari 2011

Då va det freda igen!

Efter en sån här vecka (vill säga som de fyra sista veckorna) är man alltid lika lycklig när klockan slår 20 över 1 på fredagseftermiddagarna.


Fast idag är humöret lite sämre ändå, utan orsak. Men kanske det blir bättre mot kvällen, för då blir det solarie med Emilia! :)) Efteråt har jag inte så mycket annat inplanerat.
Sen kommer helgen bara att bli som den blir!

onsdag 9 februari 2011

Yeee!

Känner mig värkligen stolt över mig själv! Slutade 20 över 1, så har nu spenderat 3h på att LÄSA EN BOK! Men nu är den utläst och nu är ja jag ju fri från stressen! ;)
Och jaa, det var ju inget jag gjorde frivilligt eftersom jag alltid hatat att läsa böcker.
Men det mesta går nog bara man tar sig till.

tisdag 8 februari 2011

Blogspot.com faaaailar!!

MÖÖMS! Ostgratinerad löksoppa med kaktusjuice! Skit för de som hatar
lök, de missar verkligen en smakupplevelse ;D Haha

Har inte hänt så mycket idag så ingen vill ändå veta :) Kanske kommer något från helgen senare. Om jag orkar!
- Får väll fortsätta äta mig stor och fet nu då, plättar next!

fredag 4 februari 2011

Det går fort

Fick som vanligt sluta tidigare idag, eftersom det är freeedaag! ;D Så har passat på att städa mitt rum, laddat ner fjortislåtar & målat naglarna när man för en gångs skull har tid och lust.
Ikväll blir det solarie med Emilia, får se då.. Börjar ju va lite länge sen sist. Sen tror jag vi skall mysa lite, om inte E har glömt bort det ;D
Men ha en trevlig helg! :)

onsdag 2 februari 2011

Life is weird

Något jag verkligen behöver just nu är :


- SOL!!
- Något super mega kul att se framemot!
- En södern resa
- Mindre press i gymnasiet
- Nya kläder & skor!
- LEDIGHET
- Klipp/färg-tid
- Inspiration!

Bloggintresserade