tisdag 30 november 2010

They hide in the light, so you can't see their fears

Jaa, vad kan man säga..
Skolan som vanligt till 14.50. For till Mikaela direkt efter skolan.. Satt ganska länge hos henne och drack bland annat glöggiiiii :) Kan inte minnas att jag har tyckt om glögg någon gång men har ändrat min uppfattning den här vintern (y) Så kan det va! Folk förändras.. Senare for vi på kaffe, eller rättare sakt en redbull.
Börjar halv 11 imorgon, vilket är väldigt skönt! Behöver sömn.. Sen är det arbetsdag resten av dagen.

Burnin' out of control

måndag 29 november 2010

Vill ha värme för fler!

Oj fy vad kyligt!! Inte bara där ute, utan även här inne.. Skulle behöva vrida upp batteriet, lägga full värme på "ac:n" och möjligen elda i öppna spisen, har dock aldrig riktigt lärt mig hur man eldar där men någon gång skall vell vara första gången. Är ensam hemma också, så svälta ihjäl får man även göra! :) För någon lust med matlagning har jag verkligen inte nu..
Skulle även behöva läsa lite på matteförhöret som vi skall ha imorgon. Men det är så jävla svårt!! Förstår inte riktigt när den kommer att komma till användning gymnasiematten.

Ikväll blir det vell bowling eller simning med Emilia, Mikaela & Victoria :) Länge sen jag bowlat men jag kan minnas att jag alltid har tyckt att det har varit kul! Simning skulle vell nog passa rätt bra också en sådan här kall dag.. Skulle kunna duscha i en evighet nu, med rykande varmvatten of course! ;)



Sötisar!

söndag 28 november 2010

Ostbricka

Njuter av denna ostbricka som bäst..
Inte direkt min dag idag! Har "läjdon"! Därför tycker jag att jag skall få tröst-äta lite. Och därför tycker jag att jag inte behöver ödsla mer tid här ikväll.. Istället skall jag se om det finns något inspirerande på tv:n! Vilket det troligen inte finns.

lördag 27 november 2010

Lillajul & antibiotika

Yeeee, blir att fira lillajul med en antibiotikakur! Happyyy meee! Har värkligen ingen lust med det här just nu! Behöver få komma ut lite..
Nåja, ha en trevlig lillajul alla friska människor!!

fredag 26 november 2010

Cupcaaakes!

Mätt & belåten. Har fixat kvällens mat, blev ugnstekt korv med pommes frites.. Bara för att det går så fort att laga! Är hemma idag också, Nicke är också ledig så sällskap har jag fått.
Har bakat cupcakes idag, har inte hunnit smaka på dem ännu men de ser vääldigt goda ut. Första gången jag prövat på cupcakes, och jaa det tog ju sin tid!
Nu skall jag göra mig klar för kvällen och möjligen bjuda någon på cupcakes! :DD


torsdag 25 november 2010

Streptokocker

Sjuk även idag! Fast idag mår jag inte skit utan idag fick jag veta att jag har streptokocker (y) En mildare variant! Konstigt att jag aldrig haft så där supersjukt i halsen. Testade mig i onsdags och har troligen burit på bakterierna sen vi kom från puerto rico eftersom jag hade i halsen redan då.. En nykter lilla-julshelg vill säga! Får vell trösta mig med att det möjligen blir "kryssning" efter någon vecka, så får ta igen allt det roliga man missat ;D
Har hunnit med mycket idag, istället för skolan.. Har städat rummet, duschat, varit till halpa-halli och handlat med mamma, varit till apoteket och varit efter casapizza. Tänkte även baka cupcakes ikväll men jag tror det får bli en annan dag.
Skall fixa mig nu, tror inte mina närven klarar av en hemmakväll för mig själv.. Måste åtminstone få vara liiite social!

Random bild!

onsdag 24 november 2010

Sjukling!

Har varit hemma från skolan idag! Natten gick ut på att må skit.. Men ja behövde aldrig spy, tur var nu det! Har mest suttit på datorn idag och letat efter bl.a. julklappar jag skulle vilja ha. Tenk om man skulle vara miljoner.. Hohho, frisk luft skulle inte skada nu, mitt huvud börjar bli tungt!
Det är faktist ganska tråkigt att vara sjuk, när alla andra är i skolan.. En dag går vell nog ganska okej, men när det börjar bli flera dagar brukar det nog bli lite plågsamt.
Men nu skall jag äta tortillas! :)

måndag 22 november 2010

Baaad monday

Verkligen ingen bra dag! Skoldagen och allt var helt okej, ÄNDA tills jag slutade skolan, då fick jag i "närven"! Till på köpet utan orsak. Trevligt! Varför kan man inte vara på bra humör precis heela tiden? Skulle vara bra det..

Hann inte blogga något igår. Vaknade runt 13-tiden och for hem för att göra mig klar. For upp till Näsby mot eftermiddagen, gick på julöppningen med Mikaela, fast det gick rätt fort. Inte så speciellt mycket att checka in i den här lilla råtthålan! Sen for M & jag med Nicke och Kristian & Emilia joinade oss också. For bl.a. till k-stad ett varv i brist på annat!

Men nu blir det mat!


Skulle inte sitta fel med sommar & sol och en god vän! NU!

lördag 20 november 2010

En nykter lördag..

Är hemma ett varv nu och bl.a. gör mig klar.. för inget :) Skulle ju vilja ut och partaaa jag. Men alla är vell sjuka! Nåja.. Får vell spara sig, fast då är det ju en annan sak om man har någon lust nästa helg.

Steg upp redan kl. 12 idag, vilket jag är väldigt stolt över! Inte ofta sådant förekommer i mitt liv över helgerna. For och handlade och fixade ihop en luch, blev tagliatelle med stark kycklingsås. En av favoriträtterna på jp! Måste ju göra eget när plånboken sviker..
När vi ätit klart kom dirty dancing 2 på tv, en ganska bra film faktist! Konstigt att en film kan börja när jag sätter mig ner.. Som namnet talar handlar filmen om dans, hur dans kan göra en glad. Det ser faktist ganska kul ut att dansa, skulle vara roligt att lära sig! Och man skulle även kunna förbränna lite fett ;)

Hittade massor av väldigt gamla bilder på mina usb-minnen ikväll, så nu tänker jag bjuda på några!

fredag 19 november 2010

En bild säger mer än tusen ord!

"Nöjter" som bäst på med denna låt..


Har varit slöaste och tråkigaste dagen på lääänge! Usch!
Typ allihopa har ju haft magsjuka.. Åtminstone var mer än hälften av skolan hemma och var sjuk (y) Själv gör jag allt för att inte behöva bli smittad, äter bl.a. mjölksyrebakterier och dricker ren citron! Hittills ser det ut att ha hjälpt, eller så har jag helt enkelt bra immunförsvar (vilket jag inte har). Eller jag skall vell inte säga något, kan ju nog bli smittad ännu, till och med bära smittan MEN jag hoppas jag får vara frisk!!

Var meningen jag skulle ladda ner massa låtar till usb-minnet ikväll meeen jag lämnade med kameran i handen. Hmpf! Kom underfund med att jag skulle behöva städa upp/sortera bort gamla kläder. Hälften av alla kläder i min "walk in closet" använder jag nästan aldrig och en stor del är inte ens där. Vill ha allt på ett ställe! Sådan är jag..


torsdag 18 november 2010

Kalla fötter

Yees, kom just hem från skolan! Och jag fryser om fötterna :( Funderar på att köpa stickade strumpor med värmeslingor i, så får jag skryta om hur varmt och skönt jag har det när vi sen åker ut och bygger! ;)
Ikväll har jag ingen aning om vad det blir att göra, har mycket energi nu som jag skulle behöva få förbrukad, så en energisk händelse skulle inte sitta fel. Men det är allt för kallt för en promenad.. :(
Lyssnar som bäst på Pitbull ft. T-pain - Hey baby, vilken partylåt! Feelings! Skulle gärna få platsa usb-minnet.. Kanske man skall ta sig tid till att leta upp nya partylåtar nu, lite musik-omväxling är aldrig dåligt!
Btw står det en nya bil på vår gård, en pontiac catalina. Min bror och pappa har köpt en tillsammans, en riktig pärla! :) Skall nog bli ägare till en jänkare jag också före jag dör! Tro mig! ;)

onsdag 17 november 2010

Greeeeys

Fick sova tre timmar längre idag, skönt! Kombielever få inte delta i yrkesskolans engelskatimmar.. Ganska sjukt egentligen men inte stör det mig! Annars har det bara varit en helt vanlig kylig dag, utan snö! :( Vill ha massor av snö nu, myysigt!
Men nu hinner jag inte blogga mera, nu är det greys som gäller.
Gonatt!

tisdag 16 november 2010

"URSPÅRA"

Kom just från skolan, fick sluta lite tidigare idag! Har varit en ganska "urspåra" dag, en massa skratt & skämt. Dock gör min lärare mig arg så in åt helvetet! Jävla pisslärare.. Borde ha blivit kickad för länge sen om jag skulle få bestämma!!
Ikväll blir det antagligen att umgås me mina söta vänner. Då får man vara ännu mera "urspåra"! Kuulkul! Älskar er brudar! Blir alltid så glad av att få umgås med er (;
Orkade inte blogga något igår, hade verkligen ingen lust. Runnade i Näsby med Nicke, Markus och Elin (Mikaela en stund också) och där var det verkligen "URSPÅRA". Härregud Markus vilka fantasier! :D Och Elin blev mobboffret..
Men nu måste jag gå, skall åka upp till Näsby och köpa lysrör.

söndag 14 november 2010

Vad gör man när verkligheten kommer ikapp?

Jag hatar dessa frustrerande dagar! När krapulaångesten tar över. Fy & blä!
Gårdagen var man kanon, det var även kanon! Enligt mig. Men idag skulle man bara vilja gräva ner sig, av olika orsaker. Fråga mig inte, du får heller aldrig något svar..
Skulle kunna sova hela dagen men då vet jag att dagen går ut på att ha ont i huvudet OCH ha min krapulaångest. Dubbelplåga! Yees! OCH även fast jag vill gräva ner mig idag så vill jag göra någonting VÄLDIGT roligt! Helst med världens bästa vänner <3
Nej, ingen vill läsa mina ångestbaserande inlägg, måste nog sluta.
Tack & hej!

fredag 12 november 2010

Playstation3

Sitter hos Kristian nu kl. 01.53. Spelar något konstigt spel på playstation och Emilia ligger och är laat! :)
Blev nog bio ikväll, fast blev en senare film som började kl. 21. Piranha hette filmen! Handlar om ungdomar som blir brutalt uppätna av overkliga pirayor. MEN filmen var faktist ganska bra ändå.. Eller lite overkligt ibland när människorna som blev utsatta för pirayorna inte dog med detsamma när tillexempel benen var avätna och de sista fem sekunderna av filmen förstörde en stor del av filmen. Dock ett plus till att det var en 3D-film, så fick man prova det! :) Men det var lite störande när texten uppfattadest som närmare än själva filmen. Men en helt okej film faktist!
Skall vell snart åka hem så man orkar vara på gång imorgon! ;)

Äntligen freeedaag

En tre-siffrig summa rikare nu då! ;) Behövdes verkligen! Skall vell behöva skriva upp i IA-dagboken vad jag har gjort den här veckan också, synd att denna veckas handlingar är bortglömda nu..
Skolan på måndag då, skall nog bli ganska skönt på ett sätt, man får ju slöa lite mer då och framför allt träffa sina kära vänner <3 Kommer vell antagligen att börja bygga på vårt hus då också, kommer ju inte direkt att älska vintern så länge till då vill säga. Huuadå!

Kom just ur duschen, där doftade det smultron :o Konstigt! Och varmvattnet höll på att ta slut även fasst jag inte alls duschade så superlänge idag.. Också väldigt konstigt! Jag som ville duscha lääänge..
Hittade en smyckeshemsida till idag, hittade ett antal ringar som jag blev otroligt kära i! Vet inte varför jag blivit så faschinerad av just ringar.. Besök om ni har tid - http://www.cocoo.se/. Finns dock mera urval här än på stylebytyra.

Ikväll blir det vell antagligen bio (due date) med Emilia, Kristian & Nicke. Eller det beror på om Nicke slutar i tid, men det hoppas vi så man får lite omväxling i vardagen! Var meningen vi skulle ha tittat lite i någon affär före och ätit på amarillo, men blir vell inget av det då.
Så här annars tänkte jag fixa mig nu och sen möjligtvis åka upp till näsby i några ärenden.. Skall bland annat behöva köpa några lysrör till min garderob och åka till fotoquick med några bilder(har inte fått det gjort ännu).
Måste nog aktivera mig nu!

torsdag 11 november 2010

Inspiration

Blev en lite kortare arbetsdag den här torsdagen! Fick sluta lite över två, bara bra.. Har hunnit duscha & nu sitter jag som bäst och checkar in "blogg-tyras" egna smyckeshemsida. Värt att checka in - http://www.stylebytyra.se/. Hon har dock inte haft företaget så länge så det finns inte så jättestort utbud ännu, men det som finns där just nu är värt att kolla in :) Tycker själv att dessa godisar..

.. skulle platsa fint i min gotländska smyckeskopp! (;
Dödskalleringen inspirerade mig eftersom den skall sitta på två finger, lite ovanligt faktist! Elefanten är allmänt söt och den med kedjan tyckte jag också var speciell.
Och det som är bra med den här hemsidan är att nästan alla varor är förmånliga. Så har du lite extra pengar, extra tid och älskar smycken, besök!

Kvällens planer är ännu osäkra. Har ju planerat att gå ut en sväng med Victoria & möjligtvis Elin men måste se vad det blir, är ju inte direkt bästa vädret att promenera i..

onsdag 10 november 2010

Syndare!!

Nicke hade ett stort begär av att plocka åt sig allt som heter onyttigt igår, bland annat dessa godsaker..

Dessa godsaker lämnade dessvärre här, så gissa vem som kommer att synda ikväll till greys? ;)
Fan vad jag har börjat synda, buhuu :( Men vänta bara, en förändring kommer snart!

Kom just ur en supervarm dusch, skulle ha kunnat stå där hur länge som helst. Så jävla skönt en sådan här kylig dag! Men inte gnälla på kylan inte, vem gillar inte ljudet från blidsnö när man traskar på? Det är ju så härligt.

Skall klä på mig och äta något nu så blir det att åka iväg till Mikaela, färgningen blir säkert av där. Hoppas på ett bra resultat, men det brukar nog oftast bli det när man färgar det svart.. Det är ju inga komplikationer då, som när man blonderar håret bränner det ju som tusan så man tror man håller på och tappar håret. Inte speciellt skönt!!
Men nog om det för nu skall jag göra mig klar!

tisdag 9 november 2010

Varm choklad..

Blev ingen färgning ikväll, men imorgon blir det av!
Tittar desperate housewives nu och dricker varm choklad som är gjord på mjölk, mörkchoklad, pätkis, vaniljstång & socker toppat med vispad grädde och mariannekross! Mumma

En vanlig tisdag..

Mätt & belåten för fler! Har just fixat ihop kvällens middag, "tortillagratäng" som nu är uppäten :) Jättegott!
Hårfärgning next då antar jag, det skall borda bli en svart färg om det blir som menat, som vanligt. Funderar att klicka hem clip-on tillsammans med Mikaela nu någon dag också.. Har bara ångest över om jag skall ta rakt eller vågigt eftersom mitt eget hår blir vågigt/lockigt när det utsätts för vind eller vatten. Skulle inte heller vilja klippa mitt eget hår något men måste ju antagligen göra det om jag lägger i löshår. Hmpf!!


Ett stycke trött Nicke :)


måndag 8 november 2010

10 saker ni inte visste om mig..

  • Jag är född i Sundsvall (har dock all släkt här).
  • Jag fyller 23.12, vill säga dagen före julafton.
  • Min stora passion är inredning!
  • Jag älskar mat & matlagning (men skulle ändå inte vilja arbeta som kock).
  • Jag är inte superfascinerad över min utbildning inom byggbranschen. När jag gått färdit min utbildning skall jag söka vidare till byggnadsarkitekt eller inredningsarkitekt vilket kanske fungerar eftersom jag läser kombi.
  • Jag tänker allt för mycket och lever ofta i nostalgi.
  • Jag har en manlig katt som har sju klor på varje tass. Hans namn är Korven! :)
  • Jag kan vara väldigt envis om jag är säker på att jag har rätt.
  • Jag ljuger väldigt sällan! Mitt samvete säger nej.
  • Jag vägde NÄSTAN sex kilo & var 57 cm lång när jag blev född! Jag kunde gå och hålla i mig när jag var sex månader & gå helt själv när jag var sju. Weird..

Har just kommit ur duschen och maten väntar på mig! Har varit trött nästan hela dagen. Gjorde ett stort misstag i natt och hade Korven att sova med mig, vilket inte blev riktigt lyckat. Han rörde på sig hela jävla tiden.. Ända tills jag slängde ut honom!
Så här annars har jag inget av värde att berätta idag, har egentligen varit en enformig och slö dag.
Men nu skall jag gå och ääätaa!

söndag 7 november 2010

Jag ser det snöar!

Jee, det snöar! Äntligen! Har väntat såå länge..
Sitter som bäst hos Mikaela och äter hemlagad pizza :) Skall äta klart nu och sen antagligen åka ut och drifta i snön!
Får räcka så här för jag hatar den här datorn!!

fredag 5 november 2010

Happy friday

Startade min fredag med denna goding..


Avokado fylld med tonfisk, creme fraiche, majs & kryddor ( och lite citron)..

.. och for i jobb till kl. 08.
Har bland annat slipat och grundmålat väggar i sovrum/vardagsrum inkl. kök! Började seriöst kännas som ett träningspass, blev jävligt slut. Fick sluta redan kl. 12.30 fast det var menat att vi skulle sluta kl.14 :)
Tyckte jag skulle lyxa till det efter ett tungt arbetspass så nu njuter jag av denna (ordagrant) svalkande hårinpackning!

Bed head peppermint hårinpackning från TIGI

Kvällens planer är ännu osäkra. Blir vell att runna i Näsbycity som alla andra fredagar.. Hmm.
Imr blir det åtminstone jobb från eftermiddagen till sena kvällen, vill säga nyktert hela helgen för mig!

torsdag 4 november 2010

Big plans

Var meningen jag skulle få sluta tidigare idag, men trots all blev det senare än normalt :) Yeaah!
Men imorgon får jag sluta kl. 14! Då har jag tid att sortera ur vilka bilder jag vill ska bli foton och måla naglarna, NOTERA! :D
Nu skall jag vell just gå och äta, sen städa lite i mitt rum, även fast det är städat. MEN det är inte rent! Stor skillnad det.
Senare ikväll blir det att gå ut en sväng med Emilia & Victoria!

onsdag 3 november 2010

Lagar & Paragrafer

Jäklar vad trött man kan va! Kom just ur duschen och nu skulle jag bara vilja sova..
Blev ingen bio igår. Jont sade att försäljarna var noggrann med åldersgränsen, det vill säga 18 men vi tänkte vi skulle prova ändå. Med vår tur så fick vi ju inte gå in..
Tur i oturen talade jag med Victoria efteråt och hon sade att filmen var skit, så blev man ju åtminstone på lite bättre humör! :)
Fast när man tänker efter är det sjukt noggrannt här i Finland, onödiga lagar på ALLT! Om man jämför med Puerto rico, där VILLE de att man tillexempel skulle köpa alkohol fast man var underårig, här är det ju jävligt tarkat med det. Likaså med bion, i PR skulle man hur lätt som helst sluppit in, men här funkar det tydligen inte. Alla vet ju ändå att ungdomar dricker, varför får man inte köpa själv då? Alla vet att ungdomar tittar filmer som det är åldersgräns 18 på, så varför vara så jävlig? Men det är ju klart, det finns ju även lagar här som är bra som inte fanns där.
Men lagar i måttlig mängd skulle jag säga!

Ikväll vet jag inte vad det blir att göra, skall nu åtminstone börja med att göra mig klar. Sen blir det vell att åka ut med Nicke. Kanske Johanna & Dennis kommer med ut eftersom N lånar D's bil.. Får vell se!
Men nu mat!

tisdag 2 november 2010

Biotimeee!

Hade varken tid eller lust att uppdatera något igår. Var rätt trött efter två veckors ledighet! Tittade mumien - drakkejsarens grav hos Nicke och bara tog det lungt! Skönt det också.. Tror min förkyldning sitter i mig ännu, kan vara därför jag är så slut också. Öm hals och en jävlig hosta! ;s
Ikväll blir det rax och bio med fina typer! ;) Skall titta den nyaste saw med 3D, får se då! Brukar inte tycka sådär jättemycke om saw-filmerna eftersom jag tkr de inte går ut på något, bara plågeri till tusen. MEN jag bestämde mig medsamm jag hörde att den kom i 3D att den måste ja se! För det måste ju vara lite annorlunda att se den så..
Men nu skall jag leta upp några "rax-kuponger" som Johanna just ringde och sade att jag måste leta upp i en tidning!

Bloggintresserade