söndag 26 april 2009
Nee
Tå va hison häljen uvi.. Sitär å föschyökär laa na läxor nu, fieg nu just finsk laga så he var vell ti ta itu me engelsk som niesta tå. I fridast va vi ti Helsingfors me skolan, handla nu in hoppar, solglasyögon å pudre. Så va vi nu ti Heureka å, ganska heeeftit hede såkallade bio, fast snurråt i höve vort man, na anna på Heureka intressiera itt me na speciellt mytchy. Igår soavd vi lieng, sedan rackla vi i niesby resten åav kvieldin.. Catarina va ut me ås e kvarv å sedan kom Ia å Jojjo ut me ås medan Micke å Dennis va åp baarin. Idag va Nicke å jag å åat na mat ti tjärlax(-stugon, lokalin?), å sedan for vi ti niesby. Så håxa vi att vi sku far å grill ti villon min me Catarina å Danne men tå vi kom tit va e slut i gasflaskon så for vi ti än grillkoat istl, men tier va e itt na vied, så förflytta vi ås ti nain arin grillplats, men tier vela vi itt vaa heldär. Så ti sist for vi ti än aron grillkoat in biet bort, å tier lömna vi.. Men itt vort e na mytchy jiti fö män däil föhe itt, he vort ju aldri färdit :D Nåja, pieronsalladin fieg ja ju jiti (Y) Men nu ska ja lies åp na engelskord!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar