fredag 10 december 2010

Det blev ett psykologiskt inlägg

Har legat i sängen precis hela dagen. Känns som förkylningen blir värre & värre för var dag som går! (y) Hade planer på att bland annat städa rummet idag, men fick nog glömma det när jag vaknade kl. 14. Det är först nu som jag orkat duscha och äta!
Ikväll blir det antagligen att umgås med Nicke, Emilia å Kristian. Runna i Näsby som vanligt I guess.
Finns ju aldrig något att göra här, tror det kan vara därför alla har problem med varandra här i Närpes. Brist på att göra.. Inte vet jag heller, nog är det säkert problem överallt. MEN här är ju folk osams över ingenting och saker som de inte har något att göra med.
Tracka ner folk är något som människan här i Närpes också tycker om. Jag säger inte att jag är oskyldig, jag säger bara hur folk fungerar här. Så fort något tär på en, vill man att omgivningen skall känna samma känsla som en själv.
Har själv en bok som heter "Se mig! Om självkänsla och jakten på bekräftelse". En bok som uttrycker sig på ett bra vis & som ger perspektiv över hur människan kan fungera.
Dålig självkänsla kan delas in i två grupper - I den ena gruppen blir människan tyst och vågar aldrig säga sin åsikt. Människan glöms bort helt enkelt. I den andra gruppen beter sig människan som att den är bättre än alla andra, den vågar inte visa sina nedgångar, visar sig vara perfekt och MÅSTE ha uppmärksamhet för att det skall kännas okej.
Kan vara bra att veta..

Nej måste sluta ödsla min tid här nu. Ha en trevlig helg allesammans! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade