torsdag 22 april 2010

"Arbete är en aktivitet som är till för tråkmånsar"

Första dagen på den nya perioden i vocana idag! Eller kan man kalla det "första dagen"? Det var bara fyra pers. + jag i skolan.. Kändest ganska jävlit. De andra hade frågat Frejvid när vi började den nya perioden och han hade sakt nästa onsdag vilket resulterade i att jag åkte hem efter kafferasten. Så egentligen har jag inte fått på klart ännu om vi "kombistuderande" får vara hemma tills de andra kommer, vilket jag inte tror vi får eftersom Sune tyckte vi kunde vara i skolan ändå!!
När jag kom hem gick jag i en snabbdusch för att få lite värme i mig, frös enormt mycket eftersom vi hade varit där ute två timmar.. Sen dess har jag bara läst bloggar och snokat runt (a)

Skulle värkligen vilja ha sommar nu, direkt! Att känna den där fria känslan på somrarna är underbart. Även fast man arbetar känner man inte alls samma fängslande känsla som när man är i skolan.. Och fageröö, ser man alltid lika förväntansfullt på, även fast man kanske har haft väldigt "läjdon" på höstdansen året före! :)

Igår fick jag också veta att jag klarade båda finska-proven i gymnasiet! Blev värkligen lättad när jag fick veta resultatet. Då är det bara två engelska-prov och ett modersmåls-prov som väntar att få delas ut. Egentligen förstår jag inte varför äldre kombielever varnar de yngre över hur tungt det är i gymnasiet när man läser kombi, för egentligen var det inte så himla tungt som alla påstod. Bara man läste läxor klarade man sig fint, förståss, finskaproven måste man ju alltid öva extra mycket på! (tillägnat de som suger på finska lika mycket som mig).
Ikväll blir det zumba med fotbollslaget, ska bli kul att pröva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade